Alla inlägg den 2 december 2008

Av GladaKatarina - 2 december 2008 20:24


Har jag fått ett bloggvirus? Man har besökt en och annan förkyld blogg på sistone.
;-) Tar mig en snaps av Kan Jang då och då, men började kanske för sent. Eller så  är det helt enkelt så att möget* inte fungerar. Ja ja, en kass metod för att bota förkylningar är bättre än tio på Apotekshyllan.


*möget= skräpet på skånska


Av GladaKatarina - 2 december 2008 12:32


...med Macfadyen som är lång, mörk med vackra blå ögon och djup, vacker röst. Bra skådis, också. Faktiskt. ;-) (Plats i korgen!)


Av GladaKatarina - 2 december 2008 12:13


Ni har kanske hört mig tjata om att jag inte har TV och att om jag skulle ha TV så skulle det vara BBC1. Här är en liten koll på vad BBC1 visar i höst. Dramafilmatiseringar om Einstein, Barbara Cartland, den fantastiska serien om MI5, som heter Spooks... (visas på dansk tv 1) Och Wallander.


Och inte minst: Little Dorrit!! Den nya seriefilmatiseringen av Charles Dickens roman! Har alltid älskat berättelsen om lilla Amy Dorrit och den underbare Arthur Clennam som hon älskar så djuuupt. *suck* Arthur Clennam, som spelas av Mah-mah-maaaaah... *svimmar och dunsar i golvet* Oj, host host! Arthur Clennam spelas av Matthew Macfadyen som är... är...


OK, det kommer nog mer inlägg om detta när jag så småningom blivit normal nog till att skriva om det. ;-) Oh, lycka i vintermörkret!

Av GladaKatarina - 2 december 2008 12:08


En mycket kort liten titt på hur den engelske Wallander ser ut. För de som vill, kommer det säkert mer på Youtube snart... Finns lite redan... Om man letar. BBC1 har visat första delen av fyra. Kenneth Branagh i huvudrollen. :-)


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards