Alla inlägg den 8 december 2008

Av GladaKatarina - 8 december 2008 20:10


Jag blev utmanad av Skogshuldran. Det gäller en insamling till Barncancerfonden!


En man som heter Peter PC Carlson och som har bloggen Enbart startade insamlingen dagen efter att 19-åriga Madeleine Deckert dog den 15 september i år. Under 1½ år kämpade hon emot den ovanliga cancertypen Desmoplastic Small Round Cell Tumor, DSRCT och hon höll modet uppe med sin blogg Jag e frisk.


Målet med insamlingen var att samla in 100 000 kr innan den 16 december. Det lyckades! Nu har de höjt till 120 000kr! :-) Barncancerfonden tackade för gåvan genom att skänka en Xbox till Peter Carlsson, denna ger han i sin tur vidare till avd 70 på Sahlgrenska sjukhuset i Göteborg, där Madeleine behandlades.


Insamlingen kallas "Den jävla idioten" och syftar på cancern. Nåja, man kan inte lyckas med allt. Men det hör inte hit. ;-/ Det ÄR ett behjärtansvärt ändamål trots namnet.


Här är insamlingen och där kan du ge ett bidrag: http://www.barncancerfonden.se/1452 


Så hur gör man? Jo, man skänker minst 20 kr till Barncancerfonden, se länken ovan! Jag gjorde det enkelt för mig och skänkte via mobilen. Pengarna dras via 72900, Barncancerfondens givarnummer för sms. Pengarna dras på mitt mobilkonto.


Sedan, då? Man kopierar in texten! Såhär:


***Kopierad text***

Kopiera denna text och lägg till ytterligare minst en person som du utmanar i Länk till Lucia! Är du inte utmanad, känn dig ändå fri att delta i Länk till Lucia!


Tanken är att vi i bloggvärlden skall skapa en lång länk med bloggare som antagit Enbarts utmaning att länka till insamling mot cancer. Vi som länkar har också givit minst 20 kr till insamlingen "Den jävla idioten" tillägnad Medeleine Deckert. Länken skall hålla minst till Lucia. Vi vill sprida ljus över alla som drabbats av cancer och bidrar på detta sätt genom att länka och att skänka.


Madeleine har lämnat världen men Tim 11 år kämpar. Det är inte mycket jag kan göra mer än att skänka pengar till insamlingen "Den jävla idioten" och att sända en tanke till Madde som lämnat och Tim som kämpar (och ALLA ANDRA som kämpar mot "Den jävla idioten").


***Slut på kopierad text***


Jag utamanar ALLA som läser detta, såklart! Kopiera gärna in och tipsa fler! Fast man får ju vända sig till någon speciellt så min länkade utmaning går till Katta, Anna och Åke.


Av GladaKatarina - 8 december 2008 11:35


Tog lite time out för att kurera mig denna helgen. Kan vara lämpligt inför julen, var nämligen ruskigt drabbad av bihålor förra julen. Lugn och ro=frisk fortare.


Men nu känns det bättre. :-) Tack för all omtanke, hoppas att ni alla håller er friska därute!


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards