Alla inlägg den 30 december 2008

Av GladaKatarina - 30 december 2008 23:53


...med två syskon och en svägerska blev trevlig. De skulle se om de hittade lite saker, inneskor, bland annat. Själv skulle jag inte ha något. Ett par stövlar (bruna), ett par skor (metallic), sex par strumpor och ett par vita vantar senare var jag riktigt nöjd med rundan på sta'n. ;-)


Det blev även fika på Mäster Hans. Årets sista fastlagsbulle. ;-/ Jodå, de hade fastlagsbullar nu. Nejdå, vi lät inte bli. Jadå, jag skäms lite nu. Gott? Jovars.


Det blev inhandling på City Gross på Rosengård. Visst hörde vi lite vinande raketer på avstånd. Men jag hade mött en Limhamnsgranne som sade att det var lugnt hemmavis - ovanligt lugnt. Var är de som smäller där och ställer till med ofog nu? ;-/


En annan släkting bor i Oxie, där det "bombas", som en annan släkting uttryckte det. Hallå! Vi är väl inte i Gaza, heller! Tack och lov... Och i Rosengårds centrum var det som vanligt trevligt och lugnt med stort utbud.


Imorgon blir det oxfilé från Nya Zealand. 


Av GladaKatarina - 30 december 2008 10:46


Dimslöjerna har svept kring oss i flera dagar och gett frosten fäste. Så vackert! Spanar mot skogen - men vad är det!? Högst upp i ett träd som ett svart utropstecken: en GLADA! :-D



Fåglarna trivs här, för marken är full av äpplen som blivit över. En flock av all sorts fåglar lyfter när man gå ut. De är mer rädda för oss människor än för katterna. Fåglar på varenda gren. Kommer snön lär vi se domherrar.


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards