Alla inlägg den 20 oktober 2009

Av GladaKatarina - 20 oktober 2009 12:23

Gårdagens kvällskurs med text om irländarnas firande av Saint Patrick's Day sköt nog en bit över målet. Men det blev lite glada skatt när jag berättade om hur Chicagofloden grönfärgades och att man även grönfärgar maten. Denna dag infaller (oftast) den 17:e mars och är också väldigt populär i USA, såklart. Jippo är jippo.


Det är ju även populärt att dekorera (sig) med treklövrar och gröna sidenband. Grönt sidenband heter green ribbon. Green ribbon är inte gröna revben... Det var några som verkligen hade fastnat för detta med grönfärgad mat! Och tja, rib=revben. One rib, many ribbon... Nä, det går inte.


Knyt ett gult revben runt det gamla ekträdet? (Tie a yellow ribbon 'round the old oak tree) Det hade aldrig blivit någon hit av det!


Höll en annan kurs nu på förmiddagen, det kom att handla mycket om fotbollens historia. Nåja, iallafall en liten hörna (host) av den engelska fotbollshistorien. Och ser man på: Henke Larsson skall lägga av nu - på riktigt, verkar det som. Och MFF förlorade igår. Jag får akta mig, det blev ju ett riktigt sportigt inlägg, detta.

Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards