Alla inlägg den 28 oktober 2009

Av GladaKatarina - 28 oktober 2009 19:54

Nej, den funktionen på kommentarerna fungerar ICKE i Vista, men väl i XP. Det var droppen som fick bägaren att rinna över. Det blir back to XP så snart jag känner mig redo.

Av GladaKatarina - 28 oktober 2009 10:44

Börjar hämta mig från vintertidschocken. Tycker själv att det är jättelöljigt att jag reagerar på att få sova en timme längre. Men min kropp och hjärna gillar det inte. Och nu sitter jag här och hungrar! Tur att det är tidig lunch idag och att kycklingen väntar i kylen!


Michael Jackson-filmen som har premiär idag innehåller en look-alike, påstår hans släkt. Blir jag förvånad? Nej. Vare sig det är sant eller ej så visar det bara än en gång vilken galen, förljugen värld den stackars familjen alltid levt i. Kom det något bra ut av det? Ja, en mängd fantastisk musik. Behövs det sådana vansinnigheter för att åstadkomma fantastisk musik; övergrepp, barnarbete, galna plastikoperationer och en tokig syn på pengar? Nä, fy farao!


  


Enligt kelterna har den gångna natten varit den mest magiska på hela året, natten då väggen mellan de levandes och dödas värld varit särskilt tunn. Jag är ju lite "hobbykelt" och visst var det säreget i dimman med mycket stämningsfull fågelsång imorse. Gryningen och solen bröt igenom, men det mulnar redan på. De har lovat regn.


Skall bli skönt att sluta tidigt. Starten på lovveckan var mer än lovligt kaotisk. Nu har det lugnat sig. Ord kan inte beskriva vilken lättnad det är.

Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards