Alla inlägg den 29 oktober 2009

Av GladaKatarina - 29 oktober 2009 11:44

Det måste höra ihop vilken webbläsare man har, såklart! Skulle tro att det fungerar i Explorer 8 eller Firefox/Mozilla med flera! Dags att uppdatera webbläsaren hemma...


Av GladaKatarina - 29 oktober 2009 10:10

Google informerar om att Asterix och Obelix fyller 50 år idag. Nonsens! De är ju över 2000 år gamla! :-)


  

Snor/lånar/pushar skamlöst dagens Google-logga som illustration.


Jag slukade - formligen åt - serieböcker när jag var barn, till mina lärares förtvivlan. Dumt av dem, jag blev bäst på historia i hela min årskurs på högstadiet. Gör Asterix, Tintin och Lucky Luke till skolböcker, säger jag bara. Det finns säkert fler bra exempel! Allt annat vore galenskap!


Obelix sade ju: "De är inte kloka, de där romarna!" På latin heter det "Delirant isti Romani!" Jag har faktiskt nytta av den lilla mängd latin jag läste på gymnasiet, och att jag över huvud taget läste latin kan jag tacka Asterix för! :-) Skulle inte vilja vara utan det för allt i världen! Kan säker verka galet... Lite fler bra latinska ordspråk finns här!


Häromdagen skrev jag om Malmös nya attraktion, pariserhjulet på Stortorget. Kom förbi det igår, under en något regnig promenad. Skåda resultatet nedan.


  


Pariserhjulet har de kallat "Wheel of Malmö". Malmöhjulet? Malmös hjul? Malmös "driv"? Vem vet... Delirant, isti Malmoiti. ;-) Men man måste ändå älska den här sta'n. Den växer in i ens hjärta. Det gula huset i bakgrunden är Residenset i Malmö. Där bor kungen när han någon gång hälsar på.



Det är lite London Eye-varning på de där "fraktkorgarna".
100 kronor för 20 minuter.



Glitter på köpet, visst är det glamoröst!



På motsatta sidan av torget ser man Apoteket Lejonet.
Det vore galenskap att inte visa en bild på en så vacker byggnad!

Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards