Alla inlägg den 25 oktober 2009

Av GladaKatarina - 25 oktober 2009 22:44

Kanske skall jag låtsas som ingenting? Det har inte dykt upp någon "ofrivillig" reklam på min blogg ännu. Rosa Bandet-rutan har hamnat där på mitt initiativ. Lite längre ner i menyn gör jag "reklam" för Sir Guy. ;-) Räknas det? Hoppas!! (Jag blir gärna officiell blogg-PR-konsult-tjosan för Richard Armitage.)


Jag är mycket glad så länge jag slipper reklamen. Kan inte låta bli att spekulera, bara. Vad händer när Rosa Bandet-kampanjen är slut? Hmmm.

Av GladaKatarina - 25 oktober 2009 10:29

...så tycks Malmö ha drabbats av Londonkomplex. Malmö har i och för sig alltid haft allvarliga storstadskomplex, något staden borde ha kommit över. Malme e Malme.


Hur som helst har en ny bussbro invigts över kanalen, ja de har delvis byggt körbanan över kanalen. Har jag tur får jag åka på den idag. Nu är ju inte Malmös innerkanal någon direlt Themsen (se gårdagens bloggnng), men iallafall.


Malmö har sedan flera decennier ett permanent pariserhjul i Folkets Park. Det är tydligen inte nog, nu har man smällt upp ett schabrak till pariserhjul på Stortorget också, det skall tydligen stå där över (h)julen. Hur blir det då med den fina isbanan, undrar jag? Och kommer vi ens att kunna röra oss på torget?


Nu är inga av dessa hjul något London Eye, om man säger så. Och det nya, tillfälliga hjulet fick elproblem igår. Läs mer här: http://sydsvenskan.se/malmo/article56111...d-pariserhjulet.html .


Låter inte ett dugg kul. Synd, annars gillar jag faktiskt pariserhjul som så. Fast det lär ta en timme att köa till London Eye och en timme att åka i det. Stämmer det verkligen? Får kolla upp det... *busy*


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards