Alla inlägg den 8 oktober 2009

Av GladaKatarina - 8 oktober 2009 14:37


GladaDet finns saker man varken kan, vill eller skall blogga om. Arbete, personliga relationer, saker som är under utveckling och som skall hanteras med försiktighet. Ni förstår säkert vad jag menar.


På mina arbetsplatser händer det fantastiskt roliga saker, så sent som idag fick jag feedback som fick mig att spinnloopa som den värsta cirkusflygare! På kliniken har vi fått tillskott av ännu en behandlare, det är så otroligt kul och varje tillskott förändrar dynamiken - och det blir bara bättre! Mer detaljerad än så kan jag faktiskt inte bli, och ibland känns det lite trist. Men samtidigt är det bäst så. :-) Och det jobbas som sören...


Blev dessutom medlockad i ett kul och kreativt community för ett tag sedan... Och har nu hamnat i en rolig grupp där det skrivs och skapas av IT-medier för andra av och med samma intressen. Och just nu - ja, just nu är det väldigt kul. Och det skapar kontakter som redan ger otroligt mycket. Det kommer förmodligen att ge mycket även på längre sikt. Och man måste ju tänka framåt, livet står inte still. Läste nyligen att livet är som en cykel, för att balansera måste man hålla sig i rörelse.


Just nu är jag igång med en massa kreativa saker. Det är visserligen helt och hållet hobbyartat, men kräver en hel del av mig. Tankarna och idéerna snurrar i huvudet - ibland blir jag helt tankspridd. Ibland blir jag som en spårhund som fått upp vittringen och då sprudlar det fram skapelser.


Men bloggandet, både skrivandet och kommenterandet, blir grymt lidande. Gaaaah! *hänger med huvudet* Så vill jag egentligen inte ha det! Men jag kommer att skriva VARJE dag. Och gå på bloggläsarrunda flera gånger i veckan. Det finns egentligen fler därute som hälsat på hos mig som jag skulle vilja fördjupa bloggbekantskapen med. Men just nu... hinns det inte. :-( Vågar jag hoppas på lite förståelse...? Om inte annat för att jag dessutom är förkyld och extra snurrig av den anledningen? *ser bedjande ut*


Bloggandet för mig är viktigt, dels att ge luft av tankar och dela med mig. Men också att knyta sanna bekantskapsband, vare sig vi någonsin träffas i verkligheten eller bara i den virtuella världen. Bloggvänner är bloggvänner, även om man inte skriva om allt eller ibland meddelas mer ofta eller mer sällan. :-)


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards