Direktlänk till inlägg 10 oktober 2009

Håll mig varm i vinter...

Av GladaKatarina - 10 oktober 2009 12:35

Här sitter man och lider av sin förkylning. Huvudet är sprängfärdigt och halsen är som snadpapper. Halva natten gick åt att hosta. Vintern är på väg. Det kunde varit roligare.


Då, när allt är som mörkast, påminns jag om att det snart är dags för en ny säsong av Spooks/MI5 på BBC1. Den fiffiga Gladan tänker se denna säsong i realtid. Anledningen stavas Lucas North som spelas av älsklingarnas älskling; Richard Armitage.


Ja, skratta åt mig om ni vill. Det är helt OK. :-D Jag är allt annat än ensam om min passion, vi är faktiskt en hel armé. Jodå, så är det! *nöjd* En armé som gör den dyrkansvärde inte så lite generad... Men han gillar oss. Han sänder små vänliga och skämtsamma meddelanden till den största webbsidan som är gjord för honom. Och han har ingen aning om vad han skall ta sig till med fans som skickar bilder på sig själv i bikini med påskrivet telefonnumer. (Det var INTE jag!!!)


Han är en blyg och ödmjuk man med politiska och andliga intressen. En man med gammaldags värderingar men med progressiva, medmänskliga åsikter. Ett musikaliskt barn som spelade cello och dansade sig till en roll i Cats - trots att han var för lång. Sedermera studerade han teater och slog igenom när han var 34 år, en fullvuxen man som säger sig vara brådmogen i tanken men 10 år efter i sin personliga utveckling.


Och privat. Oerhört privat. Trots att hans bästa dans är argentinsk tango (oh, ljuva sinnesbild!), så kommer han aldrig att ställa upp i Strictly Come Dancing, Storbritanniens (betydligt mer proffsiga) variant på Let's Dance. Varför? Richard Armitage kommer aldrig att ställa upp i TV som Richard Armitage, säger han. Inga sång- och danstramsigheter, inga löjliga tävlingsprogram, inga "vända-ut-och-in-på-kändisar"-tarvligheter. Hellre då ett anonymt liv. INTEGRITET! (Och ett otroligt bra sätt att hålla spänningen vid liv!)


Men... Han jobbar för mycket. Så mycket att flickvännen flyttat ut. Åååh, stackars honom. Stackars, stackars. :-( Faktiskt! Ärligt! Helt ärligt...




WEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!



*packar och drar till London*


Källa: "Me, a sex god?" Spooks star Richard Armitage on his army of female fans (Daily Mail Online)

Mer Armitage-inlägg i min blogg.

 
 
nilla

nilla

10 oktober 2009 16:07

Hm, han kanske funkar som hostmedicin rent av?
Skulle jag behöva nu.

Han verkar liiite för bra för att vara sann, har du googlat på hans mindre bra egenheter? Några måste det finnas.

http://nillalivet.blogspot.com

 
Stort och smått

Stort och smått

10 oktober 2009 16:24

Hahaha! Du är för rolig!!! Lycka till i London och ha det så trevligt! =)

http://stortosmatt.blogspot.com

 
Sanna

Sanna

10 oktober 2009 17:53

Jag har ju frågat förr och jag frågar igen, när ska bröllopet stå? hehe.
Fin kille och skulle passa dig perfekt! (så det så)

Ha en kanonskön lördagkväll nu!

http://sancha.bloggagratis.se

 
Jennie

Jennie

10 oktober 2009 18:07

Arbetsnarkoman alltså! Hm... ja, snygg är han ju, intelligent, varm, god, ärlig...men är han skojig, rolig, lite så där spontan som gör livet härligt en solig dag utan något planerat?

JAG VILL HA EN MAN! Kan vi inte dra till London då?

http://365dagartills30.bloggplatsen.se

 
marsipanen

marsipanen

10 oktober 2009 18:11

men kära nån... förkylingselände..
Men krya på sig nu och drick lite whisky och tyck riktigt synd om dig själv...
personligen så tycker jag att det brukar lindar lite *ler*.

http://marsipan.bloggplatsen.se

 
Mita

Mita

10 oktober 2009 18:31

Vilken blick..........

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

 
Berith

Berith

11 oktober 2009 09:01

Vilket kap , han har ju allt ..förutom en kvinna i sitt liv då ;)))
Lycka till i London !!=))

Krya på dig !!
Kramen =)

http://maxmax.bloggagratis.se

 
Ingen bild

GladaKatarina

11 oktober 2009 09:22

Tack ska ni ha, bloggvänner! Ni muntrar upp en förkyld Glada!

Nilla: han HAR egenheter. Tack och lov, får man väl säga.

Stort o smått: TACK, gullet! :-D

Sanna: han säger att han har snabb ämnesomsättning. Det har inte jag, dessutom har jag korta ben och han långa. DEt borde väl vara en bra matchning, genetiskt sätt? ;-)

Jennie: Jo för tusan! Det GÖR vi!

Marsipanen: jag hör och jag lyder dit råd. ;-) Tack för omtanken!

Berith: vet du vad? Han kan lägga golv också!! 8-)

Mita: you said it!

 
Skogshuldran Titti

Skogshuldran Titti

11 oktober 2009 12:08

Han påminner lite om Cliff Richard. Inga skandaler, inget deltagande i fåniga talangjakter som det saknas talang för och väldigt privat.
Skulle mao passa mycket bra tillsammans med Gladan!
Snyt näsan nu och klura ut hur du ska rikta hans uppmärksamhet mot Malmö.
Kramar!

http://skogshuldran.bloggagratis.se

 
Katta

Katta

11 oktober 2009 13:50

Dansar han Argentinsk Tango! Men...men...då skulle ju jag kunna bjuda upp honom!
Här är det också förkylt, yngsta sonen går på den i nyheterna omtalade skolan där svininflunsan slagit till som hårdast. Vi är lite snuviga och försöker hålla "svindelen" av flunsan borta med en whisky på kvällen.

http://www.katta.bloggagratis.se

 
Ingen bild

GladaKatarina

11 oktober 2009 18:12

Titti: Cliff Richard!!! HAHAHAHAHAHAHAHAHA!!! Oh Gud, jag har svårt att ta det som en komplimang... so sorry... *torkar tårarna av allt skrattande* Har försökt med att han skulle vara med i engelska Wallander, men BBC-folket bara stirrar på mig och skakar på huvudet. Kanske låter jag FÖR entusiastisk när jag föreslår det? ;-) Och inte ens Armitage är helt och hållet Guds bästa barn, tack och lov. Inte Gladan heller. :-)

Katta: Jepp, det kan du! ;-) Mitt svinbortjagartrick brukar vara att jag sjunger när jag går i skogen. Då håller sig vildsvinen borta! Så svårt att sjunga när man är förkyld... Men vara ifred, det får man! ;-)

 
Ingen bild

Väninnan i Slottstaden

12 oktober 2009 08:20

Krya på dig, gumman!!

Kram

Väninnan i Slottstaden

 
Kvasthilda

Kvasthilda

22 oktober 2009 18:58

Hahahahahaaaaa! Jasså, ni lyckades skrämma iväg henne till slut?
Har inte hunnit läsa kompisbloggar på eviga tider. *skäms*

http://malmdamm.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av GladaKatarina - 16 oktober 2011 09:03

Jag har gjort nya inlägg på min reseblogg, fyra inlägg från London! Ett besök i the Temple Church, en båttur på Themsen, en lång rundvandring med fokus på Trafalgar Square och en utflykt till Camden Town med ännu en lång promenad längs Regent's Canal...

Av GladaKatarina - 9 oktober 2011 00:00

Från och med den 1 december kommer jag inte längre att vara skriven i mitt älskade Malmö. Som tur är flyttar jag inte längre än till grannkommunen Svedala - orten som finns på riktigt, ja! Eftersom jag pendlar från Limhamn via Centralen och ända fram...

Av GladaKatarina - 17 juli 2011 20:09

Hejsan sötnosar!   Jag har saknat er med! Gör det fortfarande! Det händer lite på resebloggen just nu, hälsa på så blir jag ännu gladare!    Jag har bloggeri och sociala medier som en del av mitt jobb nu, men allt hinns inte med.    Annar...

Av GladaKatarina - 7 juli 2011 18:21

Det är nästan ett år sedan och midsommarbilderna fungerar ju fortfarande - vilken tur!    Glad skulle bloggen vara, det har varit lite si och så med det. Ibland är det bättre att vara... en smula ilsken, då händer det saker.    Denna sommar, ...

Av GladaKatarina - 30 juli 2010 16:48


  Mamma Elsa skulle fyllt 85 år idag, det är drygt 21 år sedan hon dog. Varje jämna år skulle mina föräldrar fyllt jämnt, det skilde 15 år mellan dem. (Se tidigare inlägg i juni om min pappas 100-årsdag.)   Jag skulle skrivit om henne, men h...

Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards