Direktlänk till inlägg 4 oktober 2009

Deckarlivet i Ystad

Av GladaKatarina - 4 oktober 2009 12:01


Nu har BBC rest hem från Ystad. TV4 skall visa de engelska Wallander-filmerna, de startar den 11 oktober med Sidetracked. Kenneth Branagh är ju både rolig och underbar! Han förvånas i denna intervju över Ystadsbornas bristande förvåning över filminspelandet. Om skånebarnen känner igen honom, är det för att han spelade Professor Lockhart i den  andra Harry Potter-filmen.


Han berättar också i denna intervju hur han cyklat omkring i Ystad och hittat nya små gator hela tiden. Branagh har också upptäckt att det går att lämna sin cykel olåst. Det är faktiskt sant, bara man väljer sina ställen och inte lämnar cykeln för länge, så får den vara i fred. Nu låser jag alltid iallafall och ställer den ordentligt i cykelställ. Den stod parkerad vid stationen i två veckor under min semester och väntade snällt när jag återvände. (Men säg det inte till någon. ;-) ) Så okriminellt är det oftast i Ystad.


Den 15-17 oktober håller Ystad sin första deckarfestival! Kan ni tänka er! :-D Hoppas att det slår väl ut och blir en etablerad tradition.


 
 
Sanna

Sanna

4 oktober 2009 13:18

Det här låter ju jättehärligt med festival och att cyklarna får vara ifred är ju ett mirakel. Här slaktas de eller bara körs sönder och kastas precis där marodören stått. Elaka ungdomar tycker jag som har detta som ett av sina nöjen.
Ha en skön söndag nu oavsett vad du gör!

http://sancha.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

4 oktober 2009 13:24

Måste se de filmerna när de kommer på tv4!

http://anna78.bloggagratis.se

 
Mita

Mita

4 oktober 2009 15:03

Vad spännande med Deckarfestival.......och tack snälla för den fina kommentaren om sonen.

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

 
Ann-Louise

Ann-Louise

4 oktober 2009 15:31

Mmm, Kenneth B, what an actor! What a man! fast han var visst en tölp att vara gift med enligt Emma Thompson (eller enligt skvallertidningarna snarare). Mr Charming hursom:)

http://40taggaren.bloggagratis.se

 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

4 oktober 2009 16:14

Den som stjäl en cykel är då verkligen ute och cyklar...Blev TILLFÄLLIGT av med min när jag hade blivit påkörd av en bil i Uppsala exakt ett par veckor innan jag fyllde 23. Var på väg hem då./Jag vill bara så GÄRNA till Ystad snart igen, men till slut är jag ju DÄR!!! Jag ser fram emot filmerna på TV4, för det är väl DÄR och INTE TV4 Film?? Den kanalen har mina föräldrar t.ex men jag är ju inte där JÄMT. Det går ju att missa ändå tyvärr men nu får jag helt enkelt SKÄRPA mig!!

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
marsipanen

marsipanen

4 oktober 2009 17:45

ha, ha kom osöökt att tänka på en episod för inte så länge sedan. Jag tog min gamla cykel de få hundra metrarna till närbutiken för att införskaffa lite "fredagsmys" , maken bad mig oxå att köpa ett par folköl. Cykellåset hade för länge sedan gett upp, men vad 17 den kunde ju stå där tills jag kom tillbakz.

När jag kom hem med välfylld kasse så hade jag glömt pilsnern.(sur make...)

Måndagen därpå, när jag skulle cykla till jobbet hittade jag inte min cykel i cykelstället.
Någonstans i min förstenade hjärnbark ringde min hjärncell upp och meddelade att cykeln antagligen stod kvar vid närlivs.
Det gjorde den. Olåst och i fullt brukbart skick hade "Inga" stulit den :)
det finns hopp för mänskligheten, apropå olåsta cyklar!

http://marsipan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Jennie

4 oktober 2009 18:07

Åhå, Tv 4 tänker så! Då kanske jag får bryta mot min tv 4 bojkott ännu en gång då (första var ju att körslaget började i går och det kikar jag på, av någon outgrundlig anledning) .

 
Ingen bild

Berith

5 oktober 2009 08:17

Skönt att kunna lämna sin cykel och att den står kvar där man lämnat den då man kommer tillbaka....det funkar inte här...tyvär ..
Ha en bra dag!
Kram =)

 
Kvasthilda

Kvasthilda

5 oktober 2009 22:00

Å shit fan. Det har inte jag kopplat. Branagh - Lockheart. Hur var det nu med sjätte led....?? Mellentjejen har träffat pappa Weasley på ett kafé här i stan... Eller alltså Mark Williams. Lite oväntat, men de fick hans autograf. Dock vågade ingen av tjejerna fotografera honom....

http://malmdamm.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av GladaKatarina - 16 oktober 2011 09:03

Jag har gjort nya inlägg på min reseblogg, fyra inlägg från London! Ett besök i the Temple Church, en båttur på Themsen, en lång rundvandring med fokus på Trafalgar Square och en utflykt till Camden Town med ännu en lång promenad längs Regent's Canal...

Av GladaKatarina - 9 oktober 2011 00:00

Från och med den 1 december kommer jag inte längre att vara skriven i mitt älskade Malmö. Som tur är flyttar jag inte längre än till grannkommunen Svedala - orten som finns på riktigt, ja! Eftersom jag pendlar från Limhamn via Centralen och ända fram...

Av GladaKatarina - 17 juli 2011 20:09

Hejsan sötnosar!   Jag har saknat er med! Gör det fortfarande! Det händer lite på resebloggen just nu, hälsa på så blir jag ännu gladare!    Jag har bloggeri och sociala medier som en del av mitt jobb nu, men allt hinns inte med.    Annar...

Av GladaKatarina - 7 juli 2011 18:21

Det är nästan ett år sedan och midsommarbilderna fungerar ju fortfarande - vilken tur!    Glad skulle bloggen vara, det har varit lite si och så med det. Ibland är det bättre att vara... en smula ilsken, då händer det saker.    Denna sommar, ...

Av GladaKatarina - 30 juli 2010 16:48


  Mamma Elsa skulle fyllt 85 år idag, det är drygt 21 år sedan hon dog. Varje jämna år skulle mina föräldrar fyllt jämnt, det skilde 15 år mellan dem. (Se tidigare inlägg i juni om min pappas 100-årsdag.)   Jag skulle skrivit om henne, men h...

Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards