Direktlänk till inlägg 21 juli 2009

Kär per telefon

Av GladaKatarina - 21 juli 2009 10:19


"Hello, do you speak English?"


Om jag gör. Do I ever!
:-D


Engelsk BBC-man, ej skådespelare, i min ålder. Bokad om en vecka, tipsad om massörer. Mycket trevlig, artig, glad och berömmande över min engelska och service. *slurpar i mig*


Han bor i London. "Lundun", sade han med en lätt nordengelsk accent. "Lundun!" - oh, vad charmigt! *fnissar lyckligt*


"I'm looking forward to see you," avslutade han.


Jag meeeeeee... 8-)


Skall bara banta 20 kg, skaffa ny frissa och garderob till dess. Eller göra min vanliga grej: vara mig själv. Och vara trevlig. Och inte tro en massa. Bara glädjas åt möjligheten att prata lite riktig engelska, inget annat. Just det. Bra plan.


*flyger*


Klargörande: Jag beskriver nog lite otydligt i rena vimsigheten. 8-) Engelsmannen ringde hit för att boka tid hos kiropraktor och fick tid nästa vecka. Han arbetar för BBC, på den engelska Wallanderinspelningen här i Ystad. Jag tipsade honom om en bra massör så länge, så han är extra mör när han kommer hit. ;-) Blev bara så glad över att tala med en trevlig engelsman... *tindrar med ögonen*


 
 
Elisabeth

Elisabeth

21 juli 2009 11:50

Jo, jag vill ju själv tillbaka till Skåne snart och du kan ABSOLUT vara dig själv då och det låter som något riktigt härligt det. Det är i och för sig viktigt att TRO men inte "inbilla sig något tokigt" (talar bara om mig själv här). Att vara glad och trevlig verkar du ju inte ha några som helst problem med. Min ena kusin från England är på besök i Sverige nu och såg henne tillsammans med två väninnor i helgen. Kusinen kan ju riktigt bra svenska men jag pratar ändå oftast engelska med henne och även när jag skriver och vi mailar då och då. Men jag skriver vanliga brev ibland också. Underbar bild på en fågel som jag OCKSÅ hoppas få se och ev. fota snart. Kram

http://elisannw.bloggagratis.se

 
Ann-Louise

Ann-Louise

21 juli 2009 12:42

Oj då! Spännande. Även om jag inte riktigt fattar vem du ska träffa- en massör från London? Låter omständigt...fast klart värt det, baar att få tugga engelska!

http://40taggaren.bloggagratis.se

 
Berith

Berith

21 juli 2009 13:43

Att bara vara sig själv är alltid det bästa ;)
Ha en bra fortsättning på denna dag!
Kram =)

http://maxmax.bloggagratis.se

 
Mofs..helt enkelt

Mofs..helt enkelt

21 juli 2009 16:37

jippieeeee*gör vågen*

http://mofs.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Skånepågen

21 juli 2009 17:34

Kanske läge att du hänger på.
En knådad Engelsman, jo jag tackar. Han blir nog lealös efter behandlingen :-).
Frågan är var karln har ont någon stans.
Å du!! Du duger nog precis som du är!!

 
Jennie

Jennie

21 juli 2009 17:38

Aaaaaaaaaah, en Britt, nice nice nice! Ja, prata av dej, fortsättning följer hoppas jag. Hoppas rösten stämmer bra med personen också, tänk vad besviken du skulle bli annars.

En annan träffar ju bara Amerikaner överallt...sådana jag får prata Engelska med...sällan killar, oftast äldre damer på släktforskningsäventyr...om det inte är min svägerska... MEn det är klart, jag försöker boka in mig och mina vänner för öl på the Dubliners här någon kväll, där står det faktiskt att det ska vara Irländare i baren...;-)

http://arianasblogg.blogspot.com

 
Anglinder, förstås!

Anglinder, förstås!

21 juli 2009 21:54

Men, du har ju redan ny frisyr, eller har jag missuppfattat något? Men, vill han inte ha dig för din intelligens, är han nog ingenting för dig att ha...

http://anglinderbloggen.se/zockan

 
Elisabeth

Elisabeth

21 juli 2009 22:07

Vad var det jag eller även DU sa, att du hamnar nog i en Wallander-film på riktigt snart! Att bli lite "telefon-kär" så där är väl härligt!

http://elisannw.bloggagratis.se

 
Sanna

Sanna

21 juli 2009 22:52

Det är sådant här man behöver även om det kanske inte alltid blir som man skulle önska. Att snacka lite english är ju bara skoj.
Du får berätta mer vartefter om det här med Wallandergrejen! *spännande värre* :)

http://sancha

 
anna

anna

21 juli 2009 23:01

det där lät ju hur spännande som helst, ser fram emot att få höra fortsättningen.

http://www.metrobloggen.se/fashionhaggan

 
Mita

Mita

22 juli 2009 08:50

Var dig själv, en roll kanske väntar...

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

 
Kvasthilda

Kvasthilda

22 juli 2009 11:42

Hahahaa! Läser ditt inlägg o alla kommentarer :-)) Det är kul attå få träna på sin engelska. Värre är det att försöka få en fransk kvinna att förstå vad hennes son gör då han inte befinner sig på sitt kontor, utan tar en paus med en fika, när kvinnan i fråga inte kan ett ord engelska o min franska är totalt ringrostig och absolut otillräcklig.

http://malmdamm.bloggagratis.se

 
Ingen bild

GladaKatarina

22 juli 2009 12:27

Tack för era rara tillrop! :-) Får väl se om det blir något att "skriva hem om". Som det var igår var det mest en glad känsla. ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av GladaKatarina - 16 oktober 2011 09:03

Jag har gjort nya inlägg på min reseblogg, fyra inlägg från London! Ett besök i the Temple Church, en båttur på Themsen, en lång rundvandring med fokus på Trafalgar Square och en utflykt till Camden Town med ännu en lång promenad längs Regent's Canal...

Av GladaKatarina - 9 oktober 2011 00:00

Från och med den 1 december kommer jag inte längre att vara skriven i mitt älskade Malmö. Som tur är flyttar jag inte längre än till grannkommunen Svedala - orten som finns på riktigt, ja! Eftersom jag pendlar från Limhamn via Centralen och ända fram...

Av GladaKatarina - 17 juli 2011 20:09

Hejsan sötnosar!   Jag har saknat er med! Gör det fortfarande! Det händer lite på resebloggen just nu, hälsa på så blir jag ännu gladare!    Jag har bloggeri och sociala medier som en del av mitt jobb nu, men allt hinns inte med.    Annar...

Av GladaKatarina - 7 juli 2011 18:21

Det är nästan ett år sedan och midsommarbilderna fungerar ju fortfarande - vilken tur!    Glad skulle bloggen vara, det har varit lite si och så med det. Ibland är det bättre att vara... en smula ilsken, då händer det saker.    Denna sommar, ...

Av GladaKatarina - 30 juli 2010 16:48


  Mamma Elsa skulle fyllt 85 år idag, det är drygt 21 år sedan hon dog. Varje jämna år skulle mina föräldrar fyllt jämnt, det skilde 15 år mellan dem. (Se tidigare inlägg i juni om min pappas 100-årsdag.)   Jag skulle skrivit om henne, men h...

Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards