Direktlänk till inlägg 15 juli 2009

Arbetsplats i sommartid

Av GladaKatarina - 15 juli 2009 19:50



Varenda år försöker jag övertyga mina kollegor om att vi skall flytta kliniken med kontor till stranden. Varenda år skrattar de åt mig.


Jag börjar tro att de inte tar mig på allvar. Hur kan det komma sig?
;-)


Jag menar, 27 grader inomhus eller utomhus - vad hade ni valt?


En ung fröken på snart 14 år förgyller just nu min jobbtillvaro. Jag tycker om att lära upp unga människor i arbetslivets mysterier! :-) Hon är intelligent, har minne som en häst och är vacker att titta på, så det är bara nöje från början till slut. Hon anar kanske vilken hjälp hon är, mycket blir liggande i dessa bråda tider. Det är en win/win situation. Fler sommarjobbande ungdomar åt Sverige!


Och så är då arbetsdagen slut...


Man har åkt i 40 graders värme, handlat mat, shoppat, kryssat bland turister, hittat en snygg kjol som egentligen är för liten, äntligen tagit sig hem, sorterat tvätt och masat sig ner i den välsignat kalla källaren och laddat tvättmaskinen, gått upp i det varma lilla kyffet och satt sig för att - BLOGGA! :-D


Då ligger skräpet nere. BAH!!


Nä, nu skall jag runt på en efterlängtad bloggrunda! Vi ses! :-D


 
 
Elisabeth

Elisabeth

15 juli 2009 20:25

Det där låter väl bRa... Har man +27 både inom- och utomhus så../När jag mår som bäst känner jag OFTA lyckokänslor, skrattar nästan jämt faktiskt. Jag skrev alltså om en dag som HELT FRISK!!! Skulle kunna skriva om FLERA dagar men valde alltså EN!

http://elisannw.bloggagratis.se

 
Elisabeth

Elisabeth

15 juli 2009 20:36

Jag har ju skrivit i olika sammanhang att jag ska till Malmö när jag har ordnat med vissa saker. Jag är nog "i närheten" och även i Ystad. Får väl "skratta tillräckligt högt" så att du hör mig... Låter som att du får ta och sova i källaren i natt...

http://elisannw.bloggagratis.se

 
Magnus

Magnus

15 juli 2009 20:43

Det låter som ett bra förslag tycker jag. Skrev en användarhandbok utomhus strax innan semestern. Iof såg jag knappt vad jag skrev men jag hittar ju på tangenterna så det behövdes bara ett redigerings-pass efteråt.
Flytta ut kontoret i solen!!!

http://mj.bloggagratis.se

 
anna

anna

15 juli 2009 21:28

nu vet jag ju inte vad just du jobbar med, men rent allmänt är det väl en kanonide att flytta ut arbetsplatsen till stranden fär folket är, så har man inte så långt att gå, man sparar el och annat, en rikgtig toppenide!

http://www.metrobloggen.se/fashionhaggan

 
Mofs..helt enkelt

Mofs..helt enkelt

15 juli 2009 21:53

Ska genast maila denna bild till chefen för Saltgruvan-återkommer med resultatet

http://mofs.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Elisabeth

15 juli 2009 22:57

URSKÖN bild förresten. GOD NATT OCH SOV GOTT!

 
Berith

Berith

16 juli 2009 08:13

Jag hade valt stranden..hahah...förena nytta med nöje..det är min melodi ;)

Ha en bra dag!
Kram =)

http://maxmax.bloggagratis.se

 
Anglinder, förstås!

Anglinder, förstås!

17 juli 2009 10:51

Härlig bild, fast, ur arbetsmiljöskäl, hade jag krävt ett parasoll vid min arbetsplats, också!!

http://metrobloggen.se/anglinder

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av GladaKatarina - 16 oktober 2011 09:03

Jag har gjort nya inlägg på min reseblogg, fyra inlägg från London! Ett besök i the Temple Church, en båttur på Themsen, en lång rundvandring med fokus på Trafalgar Square och en utflykt till Camden Town med ännu en lång promenad längs Regent's Canal...

Av GladaKatarina - 9 oktober 2011 00:00

Från och med den 1 december kommer jag inte längre att vara skriven i mitt älskade Malmö. Som tur är flyttar jag inte längre än till grannkommunen Svedala - orten som finns på riktigt, ja! Eftersom jag pendlar från Limhamn via Centralen och ända fram...

Av GladaKatarina - 17 juli 2011 20:09

Hejsan sötnosar!   Jag har saknat er med! Gör det fortfarande! Det händer lite på resebloggen just nu, hälsa på så blir jag ännu gladare!    Jag har bloggeri och sociala medier som en del av mitt jobb nu, men allt hinns inte med.    Annar...

Av GladaKatarina - 7 juli 2011 18:21

Det är nästan ett år sedan och midsommarbilderna fungerar ju fortfarande - vilken tur!    Glad skulle bloggen vara, det har varit lite si och så med det. Ibland är det bättre att vara... en smula ilsken, då händer det saker.    Denna sommar, ...

Av GladaKatarina - 30 juli 2010 16:48


  Mamma Elsa skulle fyllt 85 år idag, det är drygt 21 år sedan hon dog. Varje jämna år skulle mina föräldrar fyllt jämnt, det skilde 15 år mellan dem. (Se tidigare inlägg i juni om min pappas 100-årsdag.)   Jag skulle skrivit om henne, men h...

Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards