Direktlänk till inlägg 8 juli 2009

Hur blev det nu med regnet?

Av GladaKatarina - 8 juli 2009 05:33


Det blev inte mycket alls. Enligt SMHI kan det bli några droppar ikväll, annars mest molnigt. Perfekt utflyktsväder, om man är ledig.


Läser i bloggarna och ser på nätet att det är ganska regnigt och mindre varmt i vårt långa land. Önskar vi kunde byta lite med varandra. ;-)


Det är väl nu södra Skåne kommer till sin rätt; varmt och soligt. Riktigt turistland. Härligt för lediga, mindre härligt för de som sitter inne.


Så jag skall väl inte klaga, trots att jag måste sitta inne, utan se till att njuta av dagens relativa svalka. Hux flux kommer egnet och stannar kanske i veckor, som en annan snyltgäst. ;-)


 
 
teolinda

teolinda

8 juli 2009 08:05

gullig presentationsbild... mycket...

http://teolinda.bloggagratis.se

 
Berith

Berith

8 juli 2009 09:43

Jag önskar att vädret kunde vara lite mer jämt fördelat ocl lite mera lagom åt alla håll...men nu är det som det är med vädret...så det är bara att gilla läget ;)

Ha en bra dag!
Kram =)

http://maxmax.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Catten

8 juli 2009 10:09

Du kunde fått åskan och regnet vi hade här - mer eller mindre hela dagen igår. Visst behövs det, men när det kommer slagregn som inte går ner i marken utan bara rinner bort, och när det åskar i timmar utan att trycket lättar....då känns det lite meningslöst!

 
Elisabeth

Elisabeth

8 juli 2009 10:48

Vad tråkigt att det inte kom så mycket. Har precis pratat med pappa som sa att det hade kommi 23 mm där, cirka 4 mil bort i västra Gästrikland. Ovädret kommer visst från Baltikum nu och här regnar det nu. Men det ska väl bli finare överallt snart, för man blir liksom piggare när det är högre lufttryck. Det har ju sjunkit och min lilla väderstation visar på regn./Ja, jag kan säga ja på din fråga i kommentaren att jag har problem med att packa upp zip-filer. Jag gör något galet helt enkelt.

http://elisannw.bloggagratis.se

 
Ingen bild

GladaKatarina

8 juli 2009 20:49

Fortfarande inget regn här...

 
Elisabeth

Elisabeth

8 juli 2009 21:52

Här har det regnat till och från mest hela dagen. Pappa sa i förmiddags att det hade kommit 23 mm i regnmätaren där, cirka 4 mil bort./Har redigerat lite i mina Australien-inlägg och planerar fler bilder också./Hoppas att ni får regn där nu.

http://elisannw.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av GladaKatarina - 16 oktober 2011 09:03

Jag har gjort nya inlägg på min reseblogg, fyra inlägg från London! Ett besök i the Temple Church, en båttur på Themsen, en lång rundvandring med fokus på Trafalgar Square och en utflykt till Camden Town med ännu en lång promenad längs Regent's Canal...

Av GladaKatarina - 9 oktober 2011 00:00

Från och med den 1 december kommer jag inte längre att vara skriven i mitt älskade Malmö. Som tur är flyttar jag inte längre än till grannkommunen Svedala - orten som finns på riktigt, ja! Eftersom jag pendlar från Limhamn via Centralen och ända fram...

Av GladaKatarina - 17 juli 2011 20:09

Hejsan sötnosar!   Jag har saknat er med! Gör det fortfarande! Det händer lite på resebloggen just nu, hälsa på så blir jag ännu gladare!    Jag har bloggeri och sociala medier som en del av mitt jobb nu, men allt hinns inte med.    Annar...

Av GladaKatarina - 7 juli 2011 18:21

Det är nästan ett år sedan och midsommarbilderna fungerar ju fortfarande - vilken tur!    Glad skulle bloggen vara, det har varit lite si och så med det. Ibland är det bättre att vara... en smula ilsken, då händer det saker.    Denna sommar, ...

Av GladaKatarina - 30 juli 2010 16:48


  Mamma Elsa skulle fyllt 85 år idag, det är drygt 21 år sedan hon dog. Varje jämna år skulle mina föräldrar fyllt jämnt, det skilde 15 år mellan dem. (Se tidigare inlägg i juni om min pappas 100-årsdag.)   Jag skulle skrivit om henne, men h...

Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards