Alla inlägg den 20 oktober 2008

Av GladaKatarina - 20 oktober 2008 20:13


...jag kände mig baktung och oflygfärdig som en struts. Huvudet satt fast i sanden.


Men så kom kvällens engelska! Och jag lyfte! Och DE lyfte!


Do you play? Yes, I do! :-D


Does she play? Yes, she does!!



Av GladaKatarina - 20 oktober 2008 12:43


Vi har pratat sjuk engelska idag: sjukhus, doktor, tandläkare, akutvård, sjukdomar... Allt på engelska. Nästan. De fick en massa info+glosor. Sedan delade jag in dem i grupper och de fick sätta ihop ett litet sjukdrama! På engelska! Tufft för dem, smidigt för mig - kan man tycka. Men det är bra med grupparbeten.


De är duktiga, flitiga som bin! Så olika styrkor de har! Hoppas de inser vad god hjälp de har av varandra och inte bara av mig.


Av GladaKatarina - 20 oktober 2008 09:17


Man hör en bra låt och skapar sig en bild i huvudet. Wow, vilken kul video! Så ser man videon. Mleh?


Är ju en allätare inom musik och snöade aldrig in på pojkband. En bra låt är en bra låt, men tjugo låtar som låter likadant har alltid tråkat ut mig.


Hörde en glad, käck låt med 60-talsstuk, som jag ju gillar. :-) Vad säger radioprataren... Boyzone!? Ser man på!! Tja, men man skall ju egentligen inte förvåna sig. Alla band utom ABBA och Beatles kommer förr eller senare att spela ihop igen.


Kollar in videon på Youtube. Börjar lite intressant... Men det går snabbt över. Dansande, långbenta damer och killarna mimar lagom engagerat och poserande, som i ALLA pojkbandsvideor. Pojkband? Farao, de är ju snart i min ålder!


Men videon ser ut som om de snott ingången till Carries lägenhet i Sex and the City och bakgatan utanför den grekiska restaurangen i första Bridget Jones-filmen, där Bridgets karlar råkar i slagsmål. Tror ni att jag går på den lätte!?! >;-)


Så jag minimerar fönstret. Då kan jag höra låten men slippa se eländet. ;-)


Av GladaKatarina - 20 oktober 2008 09:15


Och tvättsöndag! Ja, knävelen vad rent hus det blir! Solen skiner och moppen ryker omkring! Hallen är full av nytvättad, torkande tvätt. Höften samarbetar. Det blir bra, detta. En enorm tillfredsställelse. :-) Till jul skall taket i mitt badrum målas om. Det är också bra!


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards