Alla inlägg den 16 oktober 2008

Av GladaKatarina - 16 oktober 2008 09:31



Jag köpte denna cykel bättre begagnad någon gång 1997-98. Den är fortfarande bättre begagnad, om jag får säga så! Hon är en rejäl treväxlad damhoj med både handbroms och fotbroms - en riktig gräddbulle! :-) Hon bor i Ystad och verkar trivas där.


Hennes sadel var lätt solskadad när jag köpte henne, men den sadeln blev märkligt nog stulen i ett skogsparti utanför Sjöbo för några år sedan. Jag köpte en ny, bekväm Velo-sadel, som får vara i fred mitt i lilla Ystad. *peppar peppar, ta i trä*


Jag har länge funderat på ett namn till henne. Inget har känts rätt. Men i morse var det en radiopratare på Radio Malmöhus som efterlyst namn till sin cykel via radiolyssnarna! Hon hade hört många bra, men spelade upp ett bandat samtal som lät ungefär så här:


"Min man och jag möttes på en dansbana för många år sedan. Efter dansen frågade han: 'Får jag eskortera dig hem på La Paloma?' La Paloma var hans cykel som tjänat honom troget i många år."


La Paloma! Radioprataren gillade det, men skulle fundera på detta och många andra namn över helgen. Det tänker inte jag! Jag SNOR La Paloma!!! :-D


La Paloma betyder för övrigt Duvan på spanska. Hon flyger fram med en glad Glada på sadeln. Du vann, Duvan!

Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards