Alla inlägg den 17 oktober 2008

Av GladaKatarina - 17 oktober 2008 20:43


 


...visas i kväll på Kanal 9 kl. 21.00: Shakespeare in Love! Se upp med länken om du inte sett filmen, här avslöjas nästan allt! ;-)


En mängd skämt om och kring Shakespeare med en bra och jättekul berättelse som grund. Har faktiskt någonting för alla! :-D


Av GladaKatarina - 17 oktober 2008 20:09


...träffade mig över en bit mat i kväll. Mumsiga lammkotletter! Sjönallen var han som fick med mig på Helene-seglatsen! :-) Både han och hans hustru är deltagare på mina engelskkurser, fast i olika grupper. Och så in i Nordens trevliga! :-) Prat och skratt och prat och mera skratt!


Vi skissade på en idé som kanske kan vara värdefull för vinterns bryggsegling... ;-) Vi får väl se!


Av GladaKatarina - 17 oktober 2008 20:00


Jag funderade på att skriva något ilsket om denna artikel. Kanske göra en djupt indignerad, moralisk drapa om detta citat:


"Är du inte rädd att såra människor?
– Jag utgår alltid ifrån mig själv. Jag tänker ”hur skulle jag reagera om någon sa så här om mig?” och eftersom det är ytterst lite som kan såra mig så blir ju min gräns för vad jag tycker att människor ska kunna ta väldigt hög."


Så nära intelligens och ändå så många ljusår ifrån, lilla vän... Jag skulle kunna säga: "Bli vuxen, kvinna!" Men vad har barnen gjort för ont för att jämföras med henne?


Nä, min själ. Denna dam, hennes ex-man och allt hon över huvud taget är involverad i får så vansinnigt överdriven och bortkastad uppmärksamhet. Och egentligen intresserar det mig inte ett dyft. Det förtjänar inte min eller någon annans upprördhet.


*bläddrar vidare i tidningen*



Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards