Alla inlägg den 18 oktober 2008

Av GladaKatarina - 18 oktober 2008 21:49


Väninnan vid Möllan fyllde nyligen jämt och vi hade lovat varandra ett kollektivt väninnefirande. Hon hade arbetat den dagen; på bibliotek, blivande bibliotekarie som hon är. Vi möttes i Lund, halva vägen var.


Vi begav oss i regnet till Mediterranean, en härlig restaurang med otroligt god mézetallrik!! Rrrrriktig tzatziki!! Etc...
:-9


Vi pratade, njöt. Hon hade nyligen varit i London (gaaah, London-abstinens!!), skriver uppsats och har fullt upp - men har en härlig förmåga att njuta av livet och se det positiva i allt! Om ni tror jag har det, skulle ni möta henne. :-) Vi räknade ut att det nu är nitton år sedan vi möttes, vi var korridorgrannar och läste samma ämne, hon terminen över mig. *suck* Minnen... Vi gladdes dock åt hur skrämmande välbevarade vi är och hur unga vi ser ut. ;-)


Vi fortsatte hem till Malmö och till hennes mysiga hem nära Möllan, där sammanstrålade vi med hennes man och son och en trevlig kväll fortsatte. Minnen, moden, fester, musik, litteratur, olika intryck - komik!


"Han var utklädd till Al Capone och jag i tjugotalskläder. När han skulle beställa taxi och de frågade efter namnet, svarade han 'Al Capone'. 'Kan du bokstavera det?' frågade de i taxiväxeln."


Stephen Fry, hennes favorit! Jag introducerade henne för Eddie Izzard, en av mina komiska favoriter! Hon introducerade Antony and the Johnsons för mig. På TV ljöd Nibelungens Ring. Men La Traviata är också vacker! Den går på Malmö Opera i december-januari. Kanske går vi dit. :-) Evoué!


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards