Direktlänk till inlägg 9 oktober 2008

Mysbus och mums

Av GladaKatarina - 9 oktober 2008 11:47


Hade återigen förmånen att trivas med mina gudsöner A&L igår. De var i Ystad för ett tag sedan och deras mamma, Den Bildsköna, är som namnet avslöjar en ytterst begåvad fotograf och fantastisk på allt som har med bild att göra.


Hennes äldste, A, ses på bilden, kikande in på en mysig innergård i Ystad. Han hade sett fram emot min ankomst och tjatat om det så mycket att Den Bildsköna var hyfsat trött på att höra det och jag överväldigande rörd av att höra det. När han ännu en gång frågade om jag inte skulle komma snart och hans mamma tyckte att det räckte med den frågan, sade han: "Men jag tycker att Katarina är trevlig!" Lille gentleman. :-)


Jag hade förmånen att få krypa in i hans lilla tält, som är på hans rum. Älskar sådant, även om jag inte är direkt skapt för det. Hoppas att kontrasten blir komisk; A uppskattar iallafall mina tilltag och jag fick även dela hans badpool i somras. Det var ungefär lika lite plats för honom i poolen som i tältet när jag var där. Men hur kan man bli annat än lycklig över att ett barn uppskattar ens totala närvaro? :-) "Vi ska leka, Katarina!" Jajamänsan!


Det har hänt massor med Lillebror L sedan sist. Ja, han är inte ens en liten gullig bebis på detta sätt som ses på bilden. Han är en större bebis nu, som glatt ålar omkring när han får en chans. Hans reserverade stirrande utbytes allt snabbare mot förtjusta flin och roliga läten när man busar med honom. Storebror är hans största idol, såklart! Snart fyller de år, båda två. 4 år och 1 år. Tiden går fort, som ni vet... Det vet inte A&L ännu. *suck* Vemod. Men det är inte lönt att bli ledsen för det, bättre att njuta här och nu, som A&L gör.


Mellan varven hinner jag byta några ord med deras Bilsköna mamma och även deras mysige pappa, när han kom hem. Den Bildsköna gödde oss med en helt fantastisk Tacolasagne, jag hade kunnat äta ihjäl mig men har sent om sidor blivit vuxen nog att låta bli. Vi fick dessutom en så smarrig chokladpudding till efterrätt, att jag nästan lyckades äta ihjäl mig ändå. A hade talat längtansfullt om chokladpuddingen länge... :-)



Fortsättning följer...


 
 
mj

mj

9 oktober 2008 20:55

Fin historia, det går inte att låta bli att le, och vilka fina kort!

http://mj.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av GladaKatarina - 16 oktober 2011 09:03

Jag har gjort nya inlägg på min reseblogg, fyra inlägg från London! Ett besök i the Temple Church, en båttur på Themsen, en lång rundvandring med fokus på Trafalgar Square och en utflykt till Camden Town med ännu en lång promenad längs Regent's Canal...

Av GladaKatarina - 9 oktober 2011 00:00

Från och med den 1 december kommer jag inte längre att vara skriven i mitt älskade Malmö. Som tur är flyttar jag inte längre än till grannkommunen Svedala - orten som finns på riktigt, ja! Eftersom jag pendlar från Limhamn via Centralen och ända fram...

Av GladaKatarina - 17 juli 2011 20:09

Hejsan sötnosar!   Jag har saknat er med! Gör det fortfarande! Det händer lite på resebloggen just nu, hälsa på så blir jag ännu gladare!    Jag har bloggeri och sociala medier som en del av mitt jobb nu, men allt hinns inte med.    Annar...

Av GladaKatarina - 7 juli 2011 18:21

Det är nästan ett år sedan och midsommarbilderna fungerar ju fortfarande - vilken tur!    Glad skulle bloggen vara, det har varit lite si och så med det. Ibland är det bättre att vara... en smula ilsken, då händer det saker.    Denna sommar, ...

Av GladaKatarina - 30 juli 2010 16:48


  Mamma Elsa skulle fyllt 85 år idag, det är drygt 21 år sedan hon dog. Varje jämna år skulle mina föräldrar fyllt jämnt, det skilde 15 år mellan dem. (Se tidigare inlägg i juni om min pappas 100-årsdag.)   Jag skulle skrivit om henne, men h...

Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards