Direktlänk till inlägg 28 december 2009

Katzenjämmer i solnedgången

Av GladaKatarina - 28 december 2009 13:29

Befinner mig i Paradiset och har drabbats av en smärre julförkylning. Post-jul-traumatisk stress? Vem vet. Det är skönt att vara ledig. Jag skall inte klaga, jag är förmodligen friskast i huset.


Skönt att hinna titta igenom högen av film som jag samlat på mig under året men inte haft ro att se. Igår tittade jag till och med på TV! *flämt* Herrskapets TV har Kanal 1, 2, 4 och 6. That's it. Lagom för att inse: TV? Varför då? Men filmer har de gott om och herrn i huset planerar för vardagsrummets nya golv, nya panel och filmduk i ena kortändan. Jag anar redan att jag kommer att bli involverad i möbelförflyttning, men det känns bara roligt.


Husets härskarinna skall in på större magkoll i januari, just nu vore det nog bäst om de kollade upp hennes B12. Stackaren! Inte lätt. Herrn i huset har fortfarande hosta sedan november när han fick svår influensa. Vårdcentralen ville inte ta emot honom, men alla är nog ganska ense om att han hade svininfluensan. Tack och lov slapp härskarinnan detta, hon verkar inte vara mottaglig för den varianten av influensa.



Dessutom är en av deras utekatter på inomhusrehabilitering. Den ståtlige, röde hankatten Rödis, som kommit på visiter men inte riktigt bott in sig, hittades ute på logen en kväll, stark medtagen. Han kunde inte hålla uppe vänster kroppshalva. Veterinärsbesöket blev en dyr historia som visade att Rödis fått en svår smäll mot huvudet - utan tvivel från en bil.


Tuffing som han är, så har han hämtat sig. Nu är han i det svåra mellanläget att han känner sig bra nog till att vara övermodig. Han jamar högljutt: "Ut! Jag vill UUUUUT!" Men han vinglar avsevärt mot vänster fortfarande och så fort han försöker skaka på sig, så välter han. Dessutom försökte han ta sig upp för trappstegen till ovanvåningen igår och drösade ner - arma katt! Efter det var han betydligt mindre intresserad av ytterdörren... Han är allt annat än redo för uteliv.


Idag har vi äntligen lite solsken innan solnedgången, efter fyra dagar av blygrått regnande. Nästan all snö är borta och bäcken längs vägen har rena vårfloden. Imorgon skall visst bli en klar dag. Låter bra.

 
 
Skogshuldran Titti

Skogshuldran Titti

28 december 2009 22:22

Jaså, snön regnar bort? Jag som trodde att ni satt i drivor upp över öronen!
stackars kissen! Men med så fin omvårdnad av goda människor, repar han sig nog snart.
Vår lilla gula katt Agnes har haft en liten magåkomma som jag lyckades eliminera med lite medicin som jag fått utskriven av vår veterinär. Men hon är ju inte direkt tacksam när man petar in en tablett längst bak på tungan...
Ha nu några riktigt avkopplande filmdagar och låt dig inte förledas att lyfta för många tunga möbler! ;-)
Kram!

http://skogshuldran.bloggagratis.se

 
Anglinder, förstås!

Anglinder, förstås!

28 december 2009 23:37

Dagens soliga väder tycker jag nog inte man kan klaga på. Däremot frös det på, på kvällen, åtminstone på de mellanvästliga breddgrader i Skåne, som jag befann mig i på kvällen. Så länge jag bara slipper "nederbörd" när jag befinner mig på vägen, är det ok. Annars får det gärna komma sådan också, helst i vit, fastare form.

http://zockan.blogspot.com

 
Catten

Catten

29 december 2009 10:13

Uj vad skruttiga ni var där då...Hoppas både du, värdparet och den tuffe kryar på sig snart!

http://catten.bloggplatsen.se

 
marsipanen

marsipanen

29 december 2009 14:44

ja där lär ju Rödis förbrukat några liv.. attans att folk smiter stanna när de kört på ett djur, kanske de gjorde iofs, men det är ju inte helt ovanligt med smitare.
ha nu en god fortsättning och hoppas att ni friskar på er;

http://marsipan.bloggplatsen.se

 
Mita

Mita

30 december 2009 10:03


Jag får önska dig ett gott slut och ett GOTT NYTT 2010 med hopp om ett kanonbra år!!!

http://rocotopeppers.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

skånepågen

30 december 2009 17:23

Gott slut på det gamla året Gladan.

 
Magnus

Magnus

31 december 2009 01:25

Filmduk...låter lovande. Åhhh vad jag skulle vilja ha något nytt sånt projekt, får väl fundera ut något nytt till det nya året...du Gladan: Gott nytt år på dig.

http://mj.bloggagratis.se

 
Jag

Jag

31 december 2009 16:06

Jag vill bara önska dig ett riktigt Gott Nytt År och hoppas att vi alla får ett nytt bra år 2010! Kramar från Sanna.

http://sancha.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av GladaKatarina - 16 oktober 2011 09:03

Jag har gjort nya inlägg på min reseblogg, fyra inlägg från London! Ett besök i the Temple Church, en båttur på Themsen, en lång rundvandring med fokus på Trafalgar Square och en utflykt till Camden Town med ännu en lång promenad längs Regent's Canal...

Av GladaKatarina - 9 oktober 2011 00:00

Från och med den 1 december kommer jag inte längre att vara skriven i mitt älskade Malmö. Som tur är flyttar jag inte längre än till grannkommunen Svedala - orten som finns på riktigt, ja! Eftersom jag pendlar från Limhamn via Centralen och ända fram...

Av GladaKatarina - 17 juli 2011 20:09

Hejsan sötnosar!   Jag har saknat er med! Gör det fortfarande! Det händer lite på resebloggen just nu, hälsa på så blir jag ännu gladare!    Jag har bloggeri och sociala medier som en del av mitt jobb nu, men allt hinns inte med.    Annar...

Av GladaKatarina - 7 juli 2011 18:21

Det är nästan ett år sedan och midsommarbilderna fungerar ju fortfarande - vilken tur!    Glad skulle bloggen vara, det har varit lite si och så med det. Ibland är det bättre att vara... en smula ilsken, då händer det saker.    Denna sommar, ...

Av GladaKatarina - 30 juli 2010 16:48


  Mamma Elsa skulle fyllt 85 år idag, det är drygt 21 år sedan hon dog. Varje jämna år skulle mina föräldrar fyllt jämnt, det skilde 15 år mellan dem. (Se tidigare inlägg i juni om min pappas 100-årsdag.)   Jag skulle skrivit om henne, men h...

Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards