Alla inlägg den 13 december 2009

Av GladaKatarina - 13 december 2009 17:22


Här kommer Luciasången på italienska med den gudabenådade sångerskan Hayley Westenra från Nya Zeeland. Vilken tur att vi för ett hundratal år sedan var så öppna i sinnet att vi kunde sno kopiera utan upphovsrätt ta till oss en italiensk sång som hyllade ett katolskt helgon, för att sätta lite designad prägel på vårt behov av att fira ljusets stundande återkomst. Det är det jag säger, det är bra med utländskt inflytande. Ta bara demokrati, till exempel. Utan grekerna hade vi inte vetat vad vi skulle kalla vårt rättvisebehov.


Men strunt i det. Sjung med och njut av de helsvenska Carl Larsson-bilderna med julgran, en sed importerad från Tyskland via Storbritannien. Nä, nu skall jag vara tyst! Ni kan ju inte hjälpa att jag bor i Skåne där en del är rädda för att Idas sommarvisa skall heta Fatimas sommarvisa i framtiden. Tycker annars att det låter ganska gulligt... Och nu är det ju midvintertid.

Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards