Alla inlägg den 20 december 2009

Av GladaKatarina - 20 december 2009 15:12

Igen. Skåne är insnöat, men det är som vanligt höll jag på att säga.


Jag skulle uppdatera mitt modemprogram, 3connect, och de har speciella Flash-spelare. Tjena! Allt gick åt pipan. Fick avinstallera Flash och 3connect samt installera om 3connect. När jag skall installera om 3connects Flash Player så saknar jag "registry key". Internetsökning ger en massa information men ingen lösning. Jag aaaaanar att jag snart blir tvungen att sitta i telefonkö till kundtjänst. Jippi.


Internet fungerar iallafall, även om jag inte kan se en enda Flashgrej eller ett enda Youtube-klipp. Å andra sidan får man röda kryss på en hel massa reklam, dessutom, det är riktigt skönt. Lite insnöat det också.


Och på Fb går släktingar med i käcka grupper som bland annat heter "Vad säger jultomten år 2015? - Hohoho finns det några svenska barn här?" Denna grupp säger att den är ett skämt, inte rasistisk. Åh fan. Det var ju tur. Annars kan man ju undra varför en svensk jultomte skulle säga 'Hohoho'?


Svensk jultomte, förresten. Vill man ursprungstomta i detta landet så får man ta kontakt med småfolket som lever på loftet och diverse andra ställen. Coca Cola-tomten är för bövelen en modern uppfinning med inslag av ett grekiskt helgon! Sedan klagar dessa personer som går med i dessa grupper på att "vanligt folk (dvs gruppmedlemmarna) inte kommer till tals". För deras egen skull borde de nog hålla munnen stängd i vettigt sällskap så de slipper göra bort sig. Tomta sig kan de göra på fester för likasinnade.   

Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards