Alla inlägg den 10 december 2009

Av GladaKatarina - 10 december 2009 12:30

Så här var min morgon! Melodin är Good Morning från musikalen Singing in the Rain!



Allting vänder. :-) Slutade jobba tidigt igår och hann ut i Malmö för att beundra juleljusen. Sedan hem och koppla av. Precis vad jag behövde! All work and no play makes the Glada very dull indeed! Det jobbas för full som vanligt. Och ikväll spelar svågerns band på Sankt Gertrud, så jag skall dit, frottera mig med en massa bekanta och försöka mig på att tävla i ett supernördigt 60-talsquiz.


Här ser ni gubb- eh, grabbarna spela. ;-)



Och bara för att göra den musikaliska spridningen ÄNNU större, kan ni här se och höra Ann Sofie von Otter, denna magnifika, svenska altsångerska, framföra Händels O thou that tellest good tidings to Zion från Messias, den som är så känd för sin Helleluja-kör.



Kan ni tänka er att jag har sjungit detta? Ja, alltså körbiten på slutet. Ann Sofie von Otters bit har jag bara sjungit medan CD:n snurrar och jag känner för att stretcha ut röstresurserna. ;-) Älskar detta körverk! Visst får man julstämning!


Och apropå julstämning! Är Twelve years days of Christmas den drygaste men också knäppaste julsången någonsin? ;-) Här är Schrek-versionen!


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards