Alla inlägg den 15 december 2009

Av GladaKatarina - 15 december 2009 09:05

När man sover i 12 timmar, då finns det förmodligen en anledning: man behöver sova. *gääääsp* Och ändå var det nyss helg! Det kan i och för sig ha varit gårdagens 49 samtal på 3½ timme som tröttade ut mig en aning. Men annars flöt måndagen mycket bra och alla gjorde vad de skulle. Det var skönt!


På Malmö Central har det hänt nya saker. Under en lång period har vi resenärer varit intvingade längst in i stationen, där det är krångligt att knö sig runt, luften är dålig och folk inte hittar. Då kunde bara spår 2-7 ha tågtrafik, spår 8-13 byggdes om inför Citytunneln.


Nu är det tvärtom, spår 8-13 är klara och den inre tåghallen är avstängd. Om ett år, när Citytunneln är klar, är förmodligen hela innandömet utrivet. Vi resenärer och tåg får trängas på de yttre spåren. Det är mycket bättre! De spåren är utomhus och närmare bussarna! Man slipper gå en sabla omväg och i går kväll hann jag med min vanliga buss i stället för att behöva vänta i 20 minuter...


Små vardagsmirakel! Men det är trångt på perrongerna, rena lämmeltågen. Jag hade lovat mig själv att inte bo i Malmö när Citytunneln byggdes. Hmm, lova är en sak. ;-/

Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards