Alla inlägg den 19 december 2009

Av GladaKatarina - 19 december 2009 11:42


Den mannen är fantastisk! Såg honom igår på Malmö Arena och det var mycket, mycket länge sedan som jag skrattade så! Mascara, hur tänkte jag då? Jag såg ut som en tvättbjörn redan till pausen! Hans utläggningar om historia, språk, religion, utveckling och djurbeteende slår hårt rakt på mina skrattmuskler. Hans showande och rollbytande roar alla. John Cleese har kallat honom "den förlorade Monty Python-medlemmen".


I morse unnade jag mig äntligen att titta på Youtube-klipp från denna show - men de är inte alls så kul!! (???) Han har verkligen finslipat skämten, kan jag tala om, och får igång publiken mycket snabbare nu. Intressant på sitt sätt men synd på samma gång. Showen i går kväll var en sådan skrattfest att jag till sist satt och kippade efter andan.


Han har skägg nu och har lagt undan transvestitstilen för ett tag. Jag hann inte sakna det, för mannen höll oss igång non-stop. Dessutom klär han i jeans och rödfodrad bonjour - man påminns om vilken attraktivt manlig man han är! Men han klär så sabla bra i läppstift och högklackat också... Hm, svårt val. ;-)


http://twitter.com/eddieizzard 


Eddie Izzard om Eddie Izzard: I'm a British European, I think like an American and I was born in an Arabic country.

Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards