Alla inlägg den 8 december 2009

Av GladaKatarina - 8 december 2009 16:50

Trots att jag var på trevlig julavslutning med en av engelskgrupperna igår och fick skraplotter där jag drog in den svindlande summan av 45 kr så vill jag inte blogga om det. Jag vill inte blogga om hur sabla hektiskt jobbet på kliniken är. Jag vill inte blogga om politik eftersom jag är på tvärs med halva släkten om det. Jag vill inte blogga om en helt annan sak som gör mig halvt rasande. Jag vill inte berätta mer om London just nu, för jag längtar tillbaka så mycket. Jag vill inte blogga om julen, för jag vill bara vara ledig. Jag vill bara ha lugn och ro.


Jag gillar julen, men jag gillar inte att allt skall bli så JÄVLA uppstressat. Trots eventuella svordomar så hör jag faktiskt till dem som firar julen till åminnelse av Kristi födelse. Kan hända det retar en del, som Edvard Persoon sjöng, men tänkt då på hur det känns att se Jesu födelse förvandlas till ett vansinnigt spektakel. Nu är jag verkligen ingen bokstavstroende kristen, men lite mer värde i julens budskap skadar inte. Tack och lov för att USA verkar vända i miljöfrågan iallafall. Hopenhagen! DET gör mig glad igen.

Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards