Alla inlägg den 6 december 2009

Av GladaKatarina - 6 december 2009 19:57

Tack för alla härliga kommentarer på senaste inlägget! :-D Alla är uppskattade! En del kräver lite svar.


Träffade jag Richard Armitage i London...? Det frågade en som kommenterade. "A lady/gentleman never tells", som engelsmännen skulle säga. En svensk tiger, sade man under andra världskriget. Jag kan berätta att jag träffade Gabbi och att RA inte var långt borta. Tolka det hur ni vill. ;-)



Gladan föredrar den oredigrade RA till höger.  


En annan som kommenterade frågade om jag tänkte på något annat än den där engelsmannen. A lady never tells. Kan för övrigt rekommendera följande länk: http://en.wikipedia.org/wiki/Elephant_and_Castle#Name Visst är det bra med internet? Nästan som att ha en lagom stor mobil med sig, eller hur? ;-) Annat var det förr, när mobilerna var lika smidiga och mångsidiga som symboliska elefanter. Så fick jag sagt det.


Leva i London och längta tillbaka dit, skrev en tredje kommenterare om. Mmmm, just det. Som sagt, London blir snabbt och lätt lika hemtamt, välbekant och rent av trist som något annat i just... Malmö. Men London är London. En evig frestelse.


Ömsesidig respekt skrevs det om i en annan kommentar. Kan bara hålla med!


  


Det har annars varit en helg i julens tecken. Jag var på julbord med jobbet igår och på julmarknad idag. Där träffade jag Catten!! :-D Såååå trevligt. Resten är mellan henne om mig, för att... Ja, se rubrik!


Vad finns det mer som kan stämma in på uttrycket A lady never tells i mitt liv för närvarande? En hel del. Jag skulle i princip kunna nöja mig med att lägga in valda bilder utan text här, för det finns givetvis anledningar till det. Bilder kan säga mycket, men inte allt. Allt kan man inte berätta om, som ni vet.


Juldekorationer vid Malmö Central.


Dessutom är det fullt upp. Jag arbetar mycket och måste ta tid till att vila mellan varven. Jag har uppgifter som väntar och kan inte till fullo vara den bloggare jag egentligen skulle vilja vara. Julen närmar sig och all den stress det för med sig.


Men jag resonerar som så: Jag räcker så långt jag räcker, men jag räcker inte till åt alla. Gå in i väggen är jag inte ett dugg intresserad av. Inte ens av att krafsa på tapeten. Det blir tvunget att säga nej till en hel del, för julen skall gå i ledighetens tecken. That is what a lady can tell.



Glad andra advent!  

Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards