Direktlänk till inlägg 31 oktober 2009

Lördagstankar

Av GladaKatarina - 31 oktober 2009 09:51

Skall fira en släkting som fyller 20 år idag, på Hallow-wallow-ween. 20 år... Då är det exakt 20 år sedan jag flyttade till Lund. Jag läste min andra termin på Universitetet. Där ser man! Undrar var man är om ytterligare 20 år?


Idag vill nästan ALLA på Ring så spelar vi ha nummer 40!!! Till och med barnönskingen. 40 är en bra siffra, kom faktiskt på; just det, jag är 40. Helt OK. Snart är det Melodikrysset.


Har varit hemma och ugglat den största delen av de senaste fyra helgerna. Och jobbveckan blev hård. Den lägger vi till handlingarna och glömmer, tycker jag. Läste någonstans att produktiviteten sjunker 50% efter vintertid. Men hallå!! Massor av människor är ju lediga! Tåg och bussar har sällan varit så tomma! Inte konstigt att produktiviteten minskar. Nativiteten kanske ökar? Det märker vi i slutet av juli, i så fall. (Ja, inte HÄR alltså. Här blir inga barn gjorda, inga sådana iallafall.)


Skall ut på bloggrunda, hör ni, så vi ses! Skall bli spännande att se hur "kom-ihåg"-funktionen fungerar idag. Skall bli ännu roligare att se vad ni har skrivit de senaste dagarna! :-)


 
 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

31 oktober 2009 11:09

Det finns nog plus och minus med alla tider på året. Kan ibland vara som mest produktiv/effektiv oktober - februari eller så. Jag blickar framåt med positiv blick just nu och känner mig SUPERPEPPAD. Förstår att du har mycket annat men de närmaste månaderna kan du ju hålla lite extra utkik i min blogg, för så snart allt har fixat sig funderar jag på en del kul och positiva överraskningar nämligen. Ja, kul ja.. det var festligt med nummer 40 hela tiden. DU är ju 40 och riktnumret till Malmö är 040!!!/Hobbyskåningarna var ett nytt och intressant ord. Hade en del kontakt med Siwan förut och var hem till henne i mars 1979! Kram

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Skånepågen

31 oktober 2009 12:05

Välkommen.

 
grynet

grynet

31 oktober 2009 17:34

Har DU tagit det lugnt! Det kan man inte tro när man läser din blogg. Alltid nåt på gång. Fast jag tror att det är meningen att ALLA ska gå i ide på hösten!

http://grynet.bloggplatsen.se

 
Yohannah

Yohannah

31 oktober 2009 23:51

Hej!
Vilken härlig bakgrund du har på din blogg :)
Hoppas att firandet blev bra. Själv har jag ätit god mat hos grannen idag.
Önskar dig en fortsatt bra helg
/Yohannah

http://www.handskrivetbrev.bloggplatsen.se

 
Berith

Berith

1 november 2009 14:52

Snart går vi mot ljusare tider igen ;))
Ha en skön afton och en mysig kväll ! Kram =)

http://maxmax.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av GladaKatarina - 16 oktober 2011 09:03

Jag har gjort nya inlägg på min reseblogg, fyra inlägg från London! Ett besök i the Temple Church, en båttur på Themsen, en lång rundvandring med fokus på Trafalgar Square och en utflykt till Camden Town med ännu en lång promenad längs Regent's Canal...

Av GladaKatarina - 9 oktober 2011 00:00

Från och med den 1 december kommer jag inte längre att vara skriven i mitt älskade Malmö. Som tur är flyttar jag inte längre än till grannkommunen Svedala - orten som finns på riktigt, ja! Eftersom jag pendlar från Limhamn via Centralen och ända fram...

Av GladaKatarina - 17 juli 2011 20:09

Hejsan sötnosar!   Jag har saknat er med! Gör det fortfarande! Det händer lite på resebloggen just nu, hälsa på så blir jag ännu gladare!    Jag har bloggeri och sociala medier som en del av mitt jobb nu, men allt hinns inte med.    Annar...

Av GladaKatarina - 7 juli 2011 18:21

Det är nästan ett år sedan och midsommarbilderna fungerar ju fortfarande - vilken tur!    Glad skulle bloggen vara, det har varit lite si och så med det. Ibland är det bättre att vara... en smula ilsken, då händer det saker.    Denna sommar, ...

Av GladaKatarina - 30 juli 2010 16:48


  Mamma Elsa skulle fyllt 85 år idag, det är drygt 21 år sedan hon dog. Varje jämna år skulle mina föräldrar fyllt jämnt, det skilde 15 år mellan dem. (Se tidigare inlägg i juni om min pappas 100-årsdag.)   Jag skulle skrivit om henne, men h...

Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards