Direktlänk till inlägg 31 juli 2009

Hej sveiss!

Av GladaKatarina - 31 juli 2009 12:01


En av behandlingsbänkarna är sönder och de två danska kiropraktorerna diskuterar detta. Hansen, också dansk, skall fixa detta. "Sveiss", säger chefen.


"Skall Hansen skicka bänken till Schweiz!?" frågar jag förvånat.


"Sweitss? Naaaj! Han ska' sveiss!"


"???"


"Sveiss!! Sv-et-sa på svensk'!"


"Aaargh! Säg det då!" ;-)


 
 
Catten

Catten

31 juli 2009 13:38

Uj vilka språkförbistringar *S* Tur att det handlade om hur en behandlingsbänk skulle behandlas och inte en patient =)

http://catten.bloggagratis.se

 
Sanna

Sanna

31 juli 2009 14:14

*skratt* Ja du en dem ord kan man gå bet på. Som klassikern Strindbergs "-Sehr schön"
Ha det gott och hela dagen lång nu. *ler*

http://sancha

 
Elisabeth

Elisabeth

31 juli 2009 14:58

Ja, detta med Schweiz och Sverige, Sweden och allt är väl "något av en klassiker". Har väl skrivit om detta någonstnas, bl.a i en kommentar (hos Kvasthilda tror jag). Ja, på tal om... jag "vrickade tungan" lite en gång på mitt jobb och skulle väl tala om ett ordbehandlingsrum eller nåt och fick till det nåt i stil med ord- och behandlingsrum. Vilken kombination...

http://elisannw.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Skånepågen

31 juli 2009 16:05

Ibland kan man gissa rätt, härligt.

Danska kan vara svårt allt emellanåt.

Inte behöver du nån mäklare? Men tips, kanske.

 
Berith

Berith

31 juli 2009 19:29

*skrattar* så det kan bli....

Ha en trevlig kväll och sov gott då det är dax !
Kram =)

http://maxmax.bloggagratis.se

 
lastbilstanten

lastbilstanten

31 juli 2009 21:24

Hann inte kolla något på bloggen igår = missade alltså din lilla minitävling om Smygehuk. Det lustiga är att jag faktiskt snackade med en trevlig pensionär igår (jobbsamtal) som befann sig i Skåne. På sydligaste stället, sa han. Kan du gissa var det är? Nellsan gissade både på Skanör/Falsterbo och Ystad... Men givetvis var det Smygehuk! Så jag hade kanske inte klarat din fråga den här gången... ;-D

http://www.lastbilstanten.bloggagratis.se

 
der_neue_junge_zug.de

der_neue_junge_zug.de

1 augusti 2009 01:42

Gissar du vet vem jag är...;) Jag brukar ju säga att om man "kan" svenska resp tyska, förstår man danska ganska bra...

Schweissen = svetsa på tyska

P.S Zug kommer av ziehen, dra, draget. Det nya unga draget... Däremot vet jag inte varifrån "Zug" i schweiziska orten Zug kommer, det kanske drog för mycket där...

Hansen? Hann (hinna med) sen (sedan)? Hann (inte honom) sen (försenad)?

http://der_neue_junge_zug.de

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av GladaKatarina - 16 oktober 2011 09:03

Jag har gjort nya inlägg på min reseblogg, fyra inlägg från London! Ett besök i the Temple Church, en båttur på Themsen, en lång rundvandring med fokus på Trafalgar Square och en utflykt till Camden Town med ännu en lång promenad längs Regent's Canal...

Av GladaKatarina - 9 oktober 2011 00:00

Från och med den 1 december kommer jag inte längre att vara skriven i mitt älskade Malmö. Som tur är flyttar jag inte längre än till grannkommunen Svedala - orten som finns på riktigt, ja! Eftersom jag pendlar från Limhamn via Centralen och ända fram...

Av GladaKatarina - 17 juli 2011 20:09

Hejsan sötnosar!   Jag har saknat er med! Gör det fortfarande! Det händer lite på resebloggen just nu, hälsa på så blir jag ännu gladare!    Jag har bloggeri och sociala medier som en del av mitt jobb nu, men allt hinns inte med.    Annar...

Av GladaKatarina - 7 juli 2011 18:21

Det är nästan ett år sedan och midsommarbilderna fungerar ju fortfarande - vilken tur!    Glad skulle bloggen vara, det har varit lite si och så med det. Ibland är det bättre att vara... en smula ilsken, då händer det saker.    Denna sommar, ...

Av GladaKatarina - 30 juli 2010 16:48


  Mamma Elsa skulle fyllt 85 år idag, det är drygt 21 år sedan hon dog. Varje jämna år skulle mina föräldrar fyllt jämnt, det skilde 15 år mellan dem. (Se tidigare inlägg i juni om min pappas 100-årsdag.)   Jag skulle skrivit om henne, men h...

Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards