Direktlänk till inlägg 28 juli 2009

Jolly nice, but...

Av GladaKatarina - 28 juli 2009 12:01


...probably not my cup of tea? :-) Engelsmannen var här, och som alltid: Jag älskar engelsmän. Så är det bara. Finns alla sorter även där, men engelsmän kan konversera. Och denne engelsman gillar att klättra i berg, men hittade ingenstans att hitta och ingen som gav bra information. Det har Gladan ändrat på. ;-) Skåne är inte så platt som alla tror! :-D Vänta bara tills han har sett Kullen...




 
 
Zockan skrev på Anglinders dator

Zockan skrev på Anglinders dator

28 juli 2009 13:08

Hörru du Gladan....!
Visste du inte att det är förbehållet danskar att trilla ner från Kullaberg??

Detta var väl en engelsman?? Beware of them British...

http://anglinderbloggen.se/zockan

 
Elisabeth

Elisabeth

28 juli 2009 15:19

Har ju släkt i England så jag är "lite hemma" där om man säger så och med det engelska språket även om den ena "kussen" kan bra svenska, dock med lite brytning och en del borttappade ord (men det behöver man inte vara icke-svensk för att lyckas med, hihi!). Ja, jag håller FULLSTÄNDIGTR med - blir allt lite besviken när jag hör om "platta Skåne". Jag har ju skrivit ett inlägg om detta och jag har ju besökt både Kullaberg och Ale Stenar och skulle inte vija trilla ner där inte!!! En del olyckor har ju inträffat på Kullaberg. Vill dit igen SNART. Och kommer du till Dalarna före, så välkommen i så fall! Kram

http://elisannw.bloggagratis.se

 
Elisabeth

Elisabeth

28 juli 2009 16:30

Tack för goa kommentarer inne hos mig./Jag gillar din bild här också. Vild, härlig natur. Kram

http://elisannw.bloggagratis.se

 
Sanna

Sanna

28 juli 2009 18:43

Nice klippa och gäller att inte luta sig ut för mycket. :)

http://sancha

 
nilla

nilla

30 juli 2009 01:34

Hoppas han kommer ner (eller upp?) med livet i behåll. Men annars fick han en superb avslutning; först träffa dig och sen klättra på den där...kullen...

http://nillalivet.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av GladaKatarina - 16 oktober 2011 09:03

Jag har gjort nya inlägg på min reseblogg, fyra inlägg från London! Ett besök i the Temple Church, en båttur på Themsen, en lång rundvandring med fokus på Trafalgar Square och en utflykt till Camden Town med ännu en lång promenad längs Regent's Canal...

Av GladaKatarina - 9 oktober 2011 00:00

Från och med den 1 december kommer jag inte längre att vara skriven i mitt älskade Malmö. Som tur är flyttar jag inte längre än till grannkommunen Svedala - orten som finns på riktigt, ja! Eftersom jag pendlar från Limhamn via Centralen och ända fram...

Av GladaKatarina - 17 juli 2011 20:09

Hejsan sötnosar!   Jag har saknat er med! Gör det fortfarande! Det händer lite på resebloggen just nu, hälsa på så blir jag ännu gladare!    Jag har bloggeri och sociala medier som en del av mitt jobb nu, men allt hinns inte med.    Annar...

Av GladaKatarina - 7 juli 2011 18:21

Det är nästan ett år sedan och midsommarbilderna fungerar ju fortfarande - vilken tur!    Glad skulle bloggen vara, det har varit lite si och så med det. Ibland är det bättre att vara... en smula ilsken, då händer det saker.    Denna sommar, ...

Av GladaKatarina - 30 juli 2010 16:48


  Mamma Elsa skulle fyllt 85 år idag, det är drygt 21 år sedan hon dog. Varje jämna år skulle mina föräldrar fyllt jämnt, det skilde 15 år mellan dem. (Se tidigare inlägg i juni om min pappas 100-årsdag.)   Jag skulle skrivit om henne, men h...

Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards