Direktlänk till inlägg 13 juli 2009

Mysiga katten

Av GladaKatarina - 13 juli 2009 06:15


Bara ett litet mysklipp med katten Jakob. :-) Han är fortfarande lite svullen i ögonen och lite smalare än vanligt. Men åter gosig och kelen! Bara han får sova lite... ;-)


 
 
Elisabeth

Elisabeth

13 juli 2009 09:48

Vilken gosig video, mysklipp är då verkligen rätt ord. Kram från mig

http://elisannw.bloggagratis.se

 
Elisabeth

Elisabeth

13 juli 2009 11:25

Tack för dina fina kommentarer. Jo, det är något visst med daggkåpa och jag fotade för några år sedan som blev lyckad också men nu kommer jag ju så mycket närmare. "Sjön" på bilden är Faluån, och jag vet inte om den går att bada i, inte just där i alla fall./Visst är katten söt, och vi har ju lite sådant ibland, och du har ju själv en del goa bilder.

http://elisannw.bloggagratis.se

 
Sanna

Sanna

13 juli 2009 11:26

Mmmmm kan du massera mig också *ler under lugg*
Ja de ögonen var lite svullna men det ger sig säkert!

http://sancha

 
Anglinder

Anglinder

13 juli 2009 13:34

Om du klappar min katt likadant på magen, ser din hand inte lika vacker ut efteråt...

http://anglinder

 
Zockan, förstås!

Zockan, förstås!

13 juli 2009 13:40

Hm, likadan kisse som jag, tyvärr inte lika vacker, men... Kanske lite smalare, men det är gott med mat!

http://zockan.blogspot.com

 
Ann-Louise

Ann-Louise

13 juli 2009 18:07

Låter som Gladan kanske skulle vara kattaspirant...? Fast vänta tills du vet...om Richard A är allergisk. Himla oturligt faktiskt.

http://40taggaren.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Skånepågen

13 juli 2009 18:14

Katter är underbara djur. Men, för självständiga för min smak, om du förstår vad jag menar med det?

 
Mofs..helt enkelt

Mofs..helt enkelt

13 juli 2009 18:45

ÅÅh vad jag fnissade och njöt i kapp med katten och av din skånska. Katter är goa varelser men jag är en aningens skraj för dem för helt plötsligt så får dom fläppryck och springer och hoppar*hjääälp*

http://mofs.bloggagratis.se

 
Ann-Louise lägger sig i debatten

Ann-Louise lägger sig i debatten

13 juli 2009 19:44

Själv skulle jag tycka det vore attraktivt med en man som gillade självständiga katter. Om jag t ex var singel och sökande. Då skulle jag nog banne mig leta på krogar och bloggar, efter en. En som uppskattade en fräsande, egensinnig och obstinat katt(a)

http://40taggaren.bloggagratis.se

 
Ingen bild

GladaKatarina

13 juli 2009 21:51

Oj... vad skall jag säga? ;-) Jodå, katter är självständiga. Särskilt vissa Katter. Vissa Katter har inte haft något val, trots att de faktiskt fostrades i att gå i koppel - det är dagens sanning. :-) Lite maskros-katt var man allt...

Och nu traskar denna Kattdam med hög svansföring, kelen nos och vassa klor omkring och har säkert förbrukat fem av sina nio liv. Hjälp, detta får nog bli ett eget inlägg. 8-)

 
Zockan, förstås!

Zockan, förstås!

14 juli 2009 01:25

Mjau... Hoppas det inte är mig du menar, om koppelfostran. Här är det jag som frivilligt går med Husse på promenad. Jag har t o m lärt mig att gå på samma sida som honom, när vi närmar oss en lyktstolpe. Det är det minsann inte alla vovvar som klarar av, men det ser himla kul ut, när inte Husse eller matte hänger med... Du, förresten, maskrosor, njae, men vanligt gräs... MUMS!! Fast Husse säger att vissa kvinnor gillar det där med koppel, kedjor och... Fast Husse nöjer sig med koppel.

Sen kan man ju alltid låta klippa klorna, så gör det inte så ont när man kelar med Husse, eller råkar riva honom. Hos oss är det "inga klor" som gäller, o då drar vi in dom, både syrran och jag...!

http://zockan.blogspot.com

 
Kvasthilda

Kvasthilda

14 juli 2009 17:51

kan'te se youtubeklipp för tillfället så jag måste nog vänta tills jag kommer hem - eller får tag i en snabbare dator/internet. *suck* Men söt är han!

http://malmdamm.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av GladaKatarina - 16 oktober 2011 09:03

Jag har gjort nya inlägg på min reseblogg, fyra inlägg från London! Ett besök i the Temple Church, en båttur på Themsen, en lång rundvandring med fokus på Trafalgar Square och en utflykt till Camden Town med ännu en lång promenad längs Regent's Canal...

Av GladaKatarina - 9 oktober 2011 00:00

Från och med den 1 december kommer jag inte längre att vara skriven i mitt älskade Malmö. Som tur är flyttar jag inte längre än till grannkommunen Svedala - orten som finns på riktigt, ja! Eftersom jag pendlar från Limhamn via Centralen och ända fram...

Av GladaKatarina - 17 juli 2011 20:09

Hejsan sötnosar!   Jag har saknat er med! Gör det fortfarande! Det händer lite på resebloggen just nu, hälsa på så blir jag ännu gladare!    Jag har bloggeri och sociala medier som en del av mitt jobb nu, men allt hinns inte med.    Annar...

Av GladaKatarina - 7 juli 2011 18:21

Det är nästan ett år sedan och midsommarbilderna fungerar ju fortfarande - vilken tur!    Glad skulle bloggen vara, det har varit lite si och så med det. Ibland är det bättre att vara... en smula ilsken, då händer det saker.    Denna sommar, ...

Av GladaKatarina - 30 juli 2010 16:48


  Mamma Elsa skulle fyllt 85 år idag, det är drygt 21 år sedan hon dog. Varje jämna år skulle mina föräldrar fyllt jämnt, det skilde 15 år mellan dem. (Se tidigare inlägg i juni om min pappas 100-årsdag.)   Jag skulle skrivit om henne, men h...

Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards