Direktlänk till inlägg 10 juli 2009

Män som läser... :-) :-) :-)

Av GladaKatarina - 10 juli 2009 09:43


Suckar och njuter! Richard Armitage har precis gjort en intervju med bokbloggen Vulpes Libris.


Att han gillade att läsa, det visste jag innan. En man som läser Friedrich Engels inför en roll som ägare till en bomullsfabrik på 1850-talet, är knappast illitterat. ;-)


Citat om läsandets glädje, RA=Richard Armitage:


RA: The best writing is when one gets lost firstly in a character and then in that character’s journey through a gripping plot. That’s my kind of book. My story-hungry brain does go for 'plot' but if a character is detailed and layered then the plot can take a back seat. I look for inspiration when reading characters for research – details, thoughts and actions but mainly 'sensation', which is unique to each reader and changes according the reading environment. I prefer to read fiction for research rather than a factual textbook even if the latter is more accurate. I am a story lover.


Här är ett citat angående en filmatisering han var med i för några år sedan, en modern återberättelse av Emily Brontës klassiker Svindlande Höjder (Wuthering Heights). VL=Vulpes Libres, RA=Richard Armitage.


VL: Did you read Wuthering Heights beforehand, and if you did – was it a help or a hindrance?

RA: I did read the novel, in fact I had read it many times before, and listened to Kate Bush!!


Han hade läst Svindlande höjder flera gånger innan. Och han lyssnade på Kate Bush. Han hade läst Svindlande höjder flera gånger innan. Och han lyssnade på Kate Bush. Han hade läst Svindlande höjder flera gånger innan. Och han lyssnade på Kate Bush.


Marry me, Mr Armitage. Marry me now!! 8-)


 
 
Ann-Louise

Ann-Louise

10 juli 2009 10:31

Ha ha ha ha ha!

Du måste låta honom veta att du finns, ni är ju som gjorda för varandra!

http://40taggaren.bloggagratis.se

 
Kvasthilda

Kvasthilda

10 juli 2009 10:40

vicken kille :-)))
O snygg på det. Tänk att de finns.
*försöker hålla mina fingrar i styr från din kille*

http://malmdamm.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Jennie

10 juli 2009 12:28

Nej, Kvasthilda, den här mannen tåls att bråkas om, jag och Glada suktar efter honom båda två (men det ska erkännas, Glada är nog dubbelt så fanatisk i honom mot mig, och då gillar jag honom otroligt mycket =)).

Jisses, den låten hade jag glömt bort, jag och min föredetta bästis på mellan och högstadiet lyssnade ju slut på denna låten...men boken har jag inte läst. Av systrarna Bronte har jag bara läst Jane Eyre...

 
Ingen bild

GladaKatarina

10 juli 2009 12:53

A-L: från dina rader till hans öra. ;-)

Kvasthilda: tänk vilken kombination!!!

Jennie: Ssshhh! ;-) Ge nu inte Kvasthilda några idéer, du och jag och cirka 3000 damer i "The Armitage Army" räcker väl mer än väl? ;-)

 
Ingen bild

GladaKatarina

10 juli 2009 12:58

Jennie: Glömde ju! Gillar definitivt Jane Eyre av systern bättre än Svindlande Höjder. RA har säkert läst Jane Eyre också. *hoppas*

Visst är Kate Bush's genomslagslåt speciell? Har hört på mycket av henne i mina dagar. Precis som systrarna Brontë så gillar man vissa saker mer än andra - och bara för det spelar radion "Running up that hill" just NU! :-D

 
Kvasthilda

Kvasthilda

10 juli 2009 14:22

GE mig idéer?? Du tror inte jag har egna? mowahahahhaaaaaaaa... Fast jag har så många snygglos jag skulle vilja stoppa i min byrålåda till en kall dag. Hmmm... det har vi idag. I alla fall är det en sån dag när man plockar upp mannen ur byrålådan o koschlar ihop sig i sängen... Men jag är ju förvisad till golvet i mammas bibliotek. Får leta Jane Eyre här kanske....
Min mellantjej ÄLSKAR allt vad systrarna Brontë heter...

http://malmdamm.bloggagratis.se

 
Sanna

Sanna

10 juli 2009 14:25

Har han ingen fanclub? Om inte så starta en för bövelen och det är ju bättre med en medlem än inga alls...ha ha!

Han har grymt farliga ögon!
...och du får behålla honom tror jag...ha ha!

http://sancha

 
Elisabeth

Elisabeth

10 juli 2009 14:27

Det är helt klart att jag måste läsa MER framöver, men var sak har väl sin tid och plats helt enkelt./Har väl sett en del på teve tidigare också, t.ex Svindlande Höjder, för nog har den väl gått där?/Jo, nog minns jag Israels Viva la Diva. Det är kanske inte riktigt samma sak men ändå...Detta med kön har väl inte så stor betydelse om sången och framträdandet "går hem" för en lesbisk tjej vann ju "nyligen", Slovenenien tror jag. Tror nog i så fall att det var mer "chockerande" när Lill Lindfors "tappade" kjolen (1985 kan det ha varit, i Stockholm). Nog var det väl många som undrade vad det skulle bli av det hela då../Ja, vädret ja, minns en del på tidigt 60-tal, när det aldrig tycktes sluta regna men så helt underbara också. Men så ÄR det ju, VÄXLANDE. Men nog blir det fint igen till slut.

http://elisannw.bloggagratis.se

 
Mita

Mita

10 juli 2009 14:36

Oj vilken skönhet du fått på bild, du får väl skriva ett vackert kärleksbrav så nappar han säkert

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Catten

10 juli 2009 16:47

Nu har jag sett grabbens feja så många gånger här hos dig att jag blivit tillvand - och JA, han är ett snyggo! Ring honom vettja.... ;-)

 
Ingen bild

Skånepågen

10 juli 2009 19:43

Ja,aaa du ?

 
Ingen bild

GladaKatarina

10 juli 2009 21:17

Hehehehe, ni får mig att skratta - tack för det! Tack och lov är jag ingen galen fangirl, bara en GLAD fangirl. :-D

Han lär ha en damsambo "som är inom teatern och som han känt i många år". Han är SUPERTYST om sitt privatliv - jag diggar honom ännu mer för det!! :-) Det, hans intelligens och hans talanger gör honom till en perfekt stand-in boyfriend. ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av GladaKatarina - 16 oktober 2011 09:03

Jag har gjort nya inlägg på min reseblogg, fyra inlägg från London! Ett besök i the Temple Church, en båttur på Themsen, en lång rundvandring med fokus på Trafalgar Square och en utflykt till Camden Town med ännu en lång promenad längs Regent's Canal...

Av GladaKatarina - 9 oktober 2011 00:00

Från och med den 1 december kommer jag inte längre att vara skriven i mitt älskade Malmö. Som tur är flyttar jag inte längre än till grannkommunen Svedala - orten som finns på riktigt, ja! Eftersom jag pendlar från Limhamn via Centralen och ända fram...

Av GladaKatarina - 17 juli 2011 20:09

Hejsan sötnosar!   Jag har saknat er med! Gör det fortfarande! Det händer lite på resebloggen just nu, hälsa på så blir jag ännu gladare!    Jag har bloggeri och sociala medier som en del av mitt jobb nu, men allt hinns inte med.    Annar...

Av GladaKatarina - 7 juli 2011 18:21

Det är nästan ett år sedan och midsommarbilderna fungerar ju fortfarande - vilken tur!    Glad skulle bloggen vara, det har varit lite si och så med det. Ibland är det bättre att vara... en smula ilsken, då händer det saker.    Denna sommar, ...

Av GladaKatarina - 30 juli 2010 16:48


  Mamma Elsa skulle fyllt 85 år idag, det är drygt 21 år sedan hon dog. Varje jämna år skulle mina föräldrar fyllt jämnt, det skilde 15 år mellan dem. (Se tidigare inlägg i juni om min pappas 100-årsdag.)   Jag skulle skrivit om henne, men h...

Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards