Direktlänk till inlägg 7 juli 2009

Porträtt av en gudmor! :-)

Av GladaKatarina - 7 juli 2009 11:53


Gudsonen A, 4½ år, har ett fotoalbum med sina närmaste. Där skall också vara en bild på hans gudmor - jag - som hans Bildsköna, ömma moder skall ta vid lämpligt tillfälle.


Gudsonen A tyckte att det dröjde för länge, så han ritade av mig! :-D


Hans mamma undrade om jag hade blivit skrämd, eftersom håret stod rakt upp. Jag förklarade att det givetvis var min lugg i motvind.


Tre par armar, jepp. Mycket att kramas med! Nästan som en bläckfisk, som kan göra ALLT samtidigt!


Och nästan alltid klädd i jeanskjol, helt riktigt. Han har fångat mig på pricken! :-D


*lycklig gudmor*


 
 
Zockan, förstås!

Zockan, förstås!

7 juli 2009 12:43

Du e dig ganska lik!
/Zockan

http://zockan.blogspot.com

 
Anglinder, förstås!

Anglinder, förstås!

7 juli 2009 12:47

Hej! Nu ska jag leka besserwisser...

Eftersom du ändrat din profilbild, stämmer väl inte längre beskrivningen om dig på din sida...?

Eller?

"Min fina profilbild är ett foto taget och redigerat av en kär och mycket begåvad vännina, den Bildsköna! :-) "

N.B Du behöver inte publicera kommentaren!
Kram, Z

http://zockan.blogspot.com

 
Ingen bild

GladaKatarina

7 juli 2009 12:53

Zockan: Du med.

Anglinder: Jodå. ;-)

 
Sanna

Sanna

7 juli 2009 14:13

En blivande konstnär och det ser man direkt på de givande kontrastfärgerna. Mycket likt också, eller ja hur var det nu??? :)

http://sancha.bloggagratis.se

 
Ingen bild

GladaKatarina

7 juli 2009 14:51

Sanna: Hans mamma och jag var också ense: konstnär i vardande! Ligger i den släkten, kan jag avslöja. Och visst är likheten slående! Jämför bara med min presentationsbild. ;-)

 
Elisabeth

Elisabeth

7 juli 2009 16:33

Det är ju kul och trevligt med förnyelse. Den tidigare ÄR himla fin men även denna men på ett annat sätt. Är själv ingen som helst "expert", inte alls men älskar att måla ibland och kanske jag ska försöka få till något. Om det är något jag bilr nöjd med och ev. något tidigare också, kan jag ju publicera det. Fina matchande färger du har fått till också, med texten till menar jag. Du är härlig du.

http://elisannw.bloggagratis.se

 
nilla

nilla

7 juli 2009 16:52

Underbar bild!

Jag skickade in Dags för GW att gå i pension till Aftonbladet (minus svordomarna typ) och fick nyss ett mail att de tar in den! Förmodligen till helgen. Hoppas GW läser den då =D

http://nillalivet.blogspot.com

 
Ingen bild

Skånepågen

7 juli 2009 20:31

Härligt med porträtt speciellt när man känner konstnären.

 
Ingen bild

Catten

8 juli 2009 10:07

Charmigt! Det lyfter självkänslan att bli så vackert avporträtterad.... =)

 
Mita

Mita

8 juli 2009 14:38

Helt underbar, där har du en schysst tatuering =)

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

 
Kvasthilda

Kvasthilda

10 juli 2009 11:10

DÄR kom inlägget jag letade efter :-) Vandrar sakteliga neråt bland inläggen. Underbar bild! Ungar är ljuvliga :-)
O glad är du som bara den. Krama den lille konstnären för det underbara porträttet!

http://malmdamm.bloggagratis.se

 
Ingen bild

GladaKatarina

10 juli 2009 11:24

Tack för era rar ord om gudsonen A:s konstnärlighet. :-) Skall absolut tvångskela honom för detta! Tror hans mamma har visat honom att hans alster är på min blogg. ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av GladaKatarina - 16 oktober 2011 09:03

Jag har gjort nya inlägg på min reseblogg, fyra inlägg från London! Ett besök i the Temple Church, en båttur på Themsen, en lång rundvandring med fokus på Trafalgar Square och en utflykt till Camden Town med ännu en lång promenad längs Regent's Canal...

Av GladaKatarina - 9 oktober 2011 00:00

Från och med den 1 december kommer jag inte längre att vara skriven i mitt älskade Malmö. Som tur är flyttar jag inte längre än till grannkommunen Svedala - orten som finns på riktigt, ja! Eftersom jag pendlar från Limhamn via Centralen och ända fram...

Av GladaKatarina - 17 juli 2011 20:09

Hejsan sötnosar!   Jag har saknat er med! Gör det fortfarande! Det händer lite på resebloggen just nu, hälsa på så blir jag ännu gladare!    Jag har bloggeri och sociala medier som en del av mitt jobb nu, men allt hinns inte med.    Annar...

Av GladaKatarina - 7 juli 2011 18:21

Det är nästan ett år sedan och midsommarbilderna fungerar ju fortfarande - vilken tur!    Glad skulle bloggen vara, det har varit lite si och så med det. Ibland är det bättre att vara... en smula ilsken, då händer det saker.    Denna sommar, ...

Av GladaKatarina - 30 juli 2010 16:48


  Mamma Elsa skulle fyllt 85 år idag, det är drygt 21 år sedan hon dog. Varje jämna år skulle mina föräldrar fyllt jämnt, det skilde 15 år mellan dem. (Se tidigare inlägg i juni om min pappas 100-årsdag.)   Jag skulle skrivit om henne, men h...

Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards