Direktlänk till inlägg 5 juli 2009

Mjaukob

Av GladaKatarina - 5 juli 2009 02:50



Storasystern har en katt som heter Jakob, även kallad "Mmmmjjaaaauukopp". Han är gosig, busig och en riktig toppenkatt. Just nu ligger han i garaget och dras med kattsnuva - inte kul! :-(


Han får medicin och skall vaccineras på torsdag. Han mår inte heluselt, men illa nog. Har sett rejäl kattsnuva på en gård nära Paradiset, det var inte något vidare... Det går inte alltid så bra.


Katter skall vaccineras och försäkras, glöm inte det. Även innekatter kan drabbas och sedan ha det latent i kroppen under hela sitt liv.


Håll en tumme för Jakob, det gör jag! Syrrans hund Freddie fick också vara med på bild! :-)


 
 
Elisabeth

Elisabeth

5 juli 2009 10:23

Vilka gosiga bilder, jättefina och mysiga. Ja, det är verkligen jättebra att ta upp detta så att de små älsklingarna inte behöver lida i onödan. Jag har inga djur alls men jag hade ju t.ex en "vilding" till katt när jag bodde i Stockholm. Tror nog att det var henes mamma som hette Busan...Min mamma är allergisk och då vi inte ville ta några risker fick hon vara på ett kattpensionat runt 6 mil från Södertälje under julen den gången. Men när jag skulle hämta henne var hon inte så pigg alls. Det var kanske inte kattsnuva men dålig var hon så det blev besök hos veterinären. Jag fick medicin till henne och hon blev ju frisk men det var en pärs innan måste jag då säga.

http://elisannw.bloggagratis.se

 
Elisabeth

Elisabeth

5 juli 2009 13:32

Tusen tack för dina fina kommentarer som verkligen gjorde mig lycklig. Jag delar verkligen din uppfattning och läste inte för så jättelängesen att världen inte är så hemsk som vi tror. Det är ungefär som om det är 100 personer man skriver om och kanske två eller tre är "jobbiga" och det är dessa man skriver om och menar att "ungdomen" är hemsk och liknande. Hörde ju i Karlavagnen en kvinna som berättade om DEN FINA UNGDOMEN. Man får inte nedvärdera så heller. Att vara engagerat upprörd är jättebra. Jag känner mig riktigt harmonisk i detta nu och med människor som vill och tänker väl finns det hur mycket hopp som helst./Kanske kommer till en annan tjärn snart och den är ÄNNU finare. Har varit där förut men det var ett tag sedan och den ligger ju lite in i skogen men pappa kollar lite på en karta. Så i så fall kommer jag att skriva om den snart också och säkert med bilder./Vill ställa en fråga på rim "Är Trisse din kisse?". Fin är han i alla fall. Ha en fortsatt fin dag. Kram

http://elisannw.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Elisabeth

5 juli 2009 13:48

Vill lägga till att jag tycker att texten till bilden är superläcker. Vill göra sånt jag med, TJUSIGT.

 
Sanna

Sanna

5 juli 2009 14:11

Ja det är konstigt att det ska vara så svårt att vaccinera sina katter en ggr/år och det gäller ju även kattpest samt kattsnuva som du tog upp. Kattpest är ju hållbart ca 3 år men det gäller att ha vaccinationskort så man vet när man tog sist och när nästa gång blir. Nu köps det katter billigt som sedan släpps ut och frågar man ägaren som kommer in med katter så är det oftast inte deras utan de har tagit hand om någon som bara springer vind för våg.
Katter kan bli gamla dessutom och bra mycket äldre än hundar. Så det är skam att inte ta mer hand om det djur man skaffar sig.

Klart jag håller tummarna för kissen här.

http://sancha

 
Ingen bild

GladaKatarina

5 juli 2009 22:21

Tack för era uppmuntrande ord! Vi hoppas att han snart har hög svansföring igen!

Elisabeth: Nej, Trisse var inte min kisse. Tyvärr har han inte synts till på länge i Paradiset. :-( Men Rödis är där nu, iallafall! :-)

 
Kvasthilda

Kvasthilda

7 juli 2009 01:55

katter o väskor... allt man kan få in snoken i. ursöt!
*krya på kissen*

http://malmdamm.bloggagratis.se

 
Zockan, förstås!

Zockan, förstås!

7 juli 2009 02:54

Ser att du gillar oss rödisar. Men även om vi är lika, syns det skillnad på mig och Rödis och på mig och Mjaukob. Zockan äger!

http://zockan.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av GladaKatarina - 16 oktober 2011 09:03

Jag har gjort nya inlägg på min reseblogg, fyra inlägg från London! Ett besök i the Temple Church, en båttur på Themsen, en lång rundvandring med fokus på Trafalgar Square och en utflykt till Camden Town med ännu en lång promenad längs Regent's Canal...

Av GladaKatarina - 9 oktober 2011 00:00

Från och med den 1 december kommer jag inte längre att vara skriven i mitt älskade Malmö. Som tur är flyttar jag inte längre än till grannkommunen Svedala - orten som finns på riktigt, ja! Eftersom jag pendlar från Limhamn via Centralen och ända fram...

Av GladaKatarina - 17 juli 2011 20:09

Hejsan sötnosar!   Jag har saknat er med! Gör det fortfarande! Det händer lite på resebloggen just nu, hälsa på så blir jag ännu gladare!    Jag har bloggeri och sociala medier som en del av mitt jobb nu, men allt hinns inte med.    Annar...

Av GladaKatarina - 7 juli 2011 18:21

Det är nästan ett år sedan och midsommarbilderna fungerar ju fortfarande - vilken tur!    Glad skulle bloggen vara, det har varit lite si och så med det. Ibland är det bättre att vara... en smula ilsken, då händer det saker.    Denna sommar, ...

Av GladaKatarina - 30 juli 2010 16:48


  Mamma Elsa skulle fyllt 85 år idag, det är drygt 21 år sedan hon dog. Varje jämna år skulle mina föräldrar fyllt jämnt, det skilde 15 år mellan dem. (Se tidigare inlägg i juni om min pappas 100-årsdag.)   Jag skulle skrivit om henne, men h...

Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards