Direktlänk till inlägg 1 juli 2009

Var skall vi äta?

Av GladaKatarina - 1 juli 2009 12:04


Storasystern, Österlenväninnan och jag skall sammanstråla ikväll över en bit mat här i Ystad. Var skall vi äta? Något lätt och helst utomhus. Gärna nära havet... Inte för dyrt, inte för vanligt. Hm... Finns några alternativ. Vi får se. Kärt besvär. ;-)


 
 
Elisabeth

Elisabeth

1 juli 2009 12:31

Nu får du mig att tänka på när jag själv satt och åt i Ystad. Men det var nog pizza och lite annat sådant men gott var det ju. Ska väl ner till slut igen./Jo, förresten LOKATTEN är definitivt ett favoritdjur,/Det finns många fåglar, men det är något speciellt med flygande måsar och de kan ju simma på vattnet också, toppen sådana här heta dagar. En albatross är magnifik också. Ja, många rovfåglar är ju härliga. Har nog inte sett någon glada vad jag vet. Men har ändå en slags slogan jag kom på för ett tag sedan, innan jag fick kontakt med dig så därför kanske den känns "mer äkta". "Vi var och tittde på rovfåglar i Skåne och alla var glada". (ja, jag tror väl att om man ska ha en chans att se just glador är väl Skåne mer lämpat).

http://elisannw.bloggagratis.se

 
Ingen bild

GladaKatarina

1 juli 2009 12:44

Elisabeth: det är GOTT om glador här! :-) Tomelilla kommun har gladan som kommunvapen, silvrig glada på röd botten - mycket tjusigt! Deras golfklubb heter GK Gladan - ett rent sammanträffande, jag golfar aldrig. :-D

 
Elisabeth

Elisabeth

1 juli 2009 12:51

Härligt att läsa och det passar verkligen att säga att jag blir GLAD. På tal om golf har jag bara spelat Mini-varianten men det finns en fin bana i Hofors (eller strax utanför) och bl.a Lasse Berghagen gillar den. Har annars KÖRT en golf (bil alltså) men det blev allt en Volvo S60 som jag fick körkort med!/

http://elisannw.bloggagratis.se

 
Ingen bild

GladaKatarina

1 juli 2009 13:13

Elisabeth:; vi får ge oss ut på GLAD-safari när du kommer hit! :-D Om du vill, alltså...

Har provat minigolf, det är en av många sporter som jag är riktigt usel på. ;-)

 
Mita

Mita

1 juli 2009 13:44

Då får jag önska er en trevlig kväll, hoppas att ni finner något mysikt ställe att intagga en god middag på!

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

 
Elisabeth

Elisabeth

1 juli 2009 13:46

GLAD-safari låter spännande måste jag då säga. Kan bli fina foton med en del tur förstås också men vill inte "stjäla" din symbol!/Vi har minigolf i Hofors också men det var vanlig som Lasse B. spelade./Är väl inte jättebra på Mini-varianten heller. Men på landet har jag och mina föräldrar (och andra medverkar ibland också) en min-mini där vi försöker putta i fem bollar på 15 meters avstånd eller så. Mitt rekord är nio slag vad jag vet.

http://elisannw.bloggagratis.se

 
Sanna

Sanna

1 juli 2009 14:18

Sillmacka eller sill/potatis.
Ha det görfint vid havet nu!

http://sancha

 
Elisabeth

Elisabeth

1 juli 2009 15:10

Har sökt matställen i Ystad via Google och fick upp en lista. Lite lustigt kanske att en är golfrestaurangen... Lycka till, kanske om du får tid kan söka lite där.

http://elisannw.bloggagratis.se

 
Ingen bild

GladaKatarina

1 juli 2009 15:31

Elisabeth: Ja, det finns massor! Men där är lite olika viljor och behov... ;-)

 
Ingen bild

Elisabeth

1 juli 2009 16:10

Jo, det finns jättefina i Ystad men det är ju det med olika viljor och behov. Kan vara svåra att förena ibland, men hoppas att ni hittar något riktigt trevligt och mysigt som passar er allihop./Har skrivit lite inlägg igen. Det blev lite knepigt med texten också till utmaningen...

 
nilla

nilla

1 juli 2009 16:30

Salade Nicoise? (ska va c med svans på första c:et men vet inte om det finns på mitt tangentbord, tu comprends?)
Är himla sugen på det. Med mycket oliver.

http://nillalivet.blogspot.com

 
Ingen bild

Skånepågen

1 juli 2009 19:04

Smaklig spis, Lisas Restaurang kanske?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av GladaKatarina - 16 oktober 2011 09:03

Jag har gjort nya inlägg på min reseblogg, fyra inlägg från London! Ett besök i the Temple Church, en båttur på Themsen, en lång rundvandring med fokus på Trafalgar Square och en utflykt till Camden Town med ännu en lång promenad längs Regent's Canal...

Av GladaKatarina - 9 oktober 2011 00:00

Från och med den 1 december kommer jag inte längre att vara skriven i mitt älskade Malmö. Som tur är flyttar jag inte längre än till grannkommunen Svedala - orten som finns på riktigt, ja! Eftersom jag pendlar från Limhamn via Centralen och ända fram...

Av GladaKatarina - 17 juli 2011 20:09

Hejsan sötnosar!   Jag har saknat er med! Gör det fortfarande! Det händer lite på resebloggen just nu, hälsa på så blir jag ännu gladare!    Jag har bloggeri och sociala medier som en del av mitt jobb nu, men allt hinns inte med.    Annar...

Av GladaKatarina - 7 juli 2011 18:21

Det är nästan ett år sedan och midsommarbilderna fungerar ju fortfarande - vilken tur!    Glad skulle bloggen vara, det har varit lite si och så med det. Ibland är det bättre att vara... en smula ilsken, då händer det saker.    Denna sommar, ...

Av GladaKatarina - 30 juli 2010 16:48


  Mamma Elsa skulle fyllt 85 år idag, det är drygt 21 år sedan hon dog. Varje jämna år skulle mina föräldrar fyllt jämnt, det skilde 15 år mellan dem. (Se tidigare inlägg i juni om min pappas 100-årsdag.)   Jag skulle skrivit om henne, men h...

Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards