Direktlänk till inlägg 1 juli 2009

Utmaning - TRE!

Av GladaKatarina - 1 juli 2009 09:33


Denna utmaningen hittade jag hos Anna, tre saker...


1. Tre saker du skulle ta med till en öde ö: allt-i-ett-tält, mat för ett år och Richard Armitage. (Kan vi åka nu?)


2. Tre färger du klär i: cerise, lila och rött. (Starka, klara färger.) Väninnan Den Bildsköna tycker att jag skall ha med turkos, jag byter den mot rött. :-)


3. Tre favoriträtter: ungsbakad lax, grillad kyckling och pannbiff med lök.


4. Tre favoritdjur: katt, glada och räv. Hade velat ha in lokatt och hund också, men eftersom det bara var tre, så...


5. Tre favoritfilmer: Älskar Casablanca med Bogart och Bergman, den blir aldrig utsliten. Nästan alla Jane Austen-filmatiseringar kommer högt, skulle kräva 10 000 ord att rangordna dem. Gillar det mesta som Richard Curtis ligger bakom (Mr Bean, Blackadder, Love Actually m fl).


6. Tre favoritböcker: Jane Austens romaner, Jag, Claudius av Robert Graves och Bibeln. (Nästan samma som prästen i Ett Herrans Liv.)


7. Tre Favoritfrukter/bär: Hallon, banan och passionsfrukt.


8. Tre favoritdrycker: Vatten, kaffe och smoothie.


9. Tre favoritblommor: doftande rosor i gammal stil, pioner och

freesia.


10. Tre saker du inte kan vara utan: glasögon, choklad och bygel-bh.


11. Tre dröm-resmål:  England, Italien och Egypten.


12. Tre favoritglassar: 88:an, GB-Sandwich och Tiramusù.


13. Tre ord som beskriver dig själv: GLAD, tjock och intelligent.


14. Tre favoritklädesplagg: knälång kjol, tights och top.


15. Tre ord för kärlek: samhörighet, lyhördhet och omtänksamhet.

 
 
Elisabeth

Elisabeth

1 juli 2009 10:55

Alltid intressant att läsa dessa "utmaningsfrågor". Jag har ju sett Casablanca så nog förstår jag..Ja, jag har ju uppfattat dig som glad och intelligent, det tredje har jag ju inte sett däremot..Har aldrig kunnat ha bygel-BH, eller förresten, jag vill ha "vanlig" om man säger så./Jag har klänning och kjol ibland men skulle kanske ha det oftare. Samhörighet, lyhördhet och omtänksamhet är väldigt fint. Skulle vilja skriva mer men det är bättre att "sammanfatta" lite så att du inte blir "för uttråkad" efter ett tag..

http://elisannw.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Cineline

1 juli 2009 13:10

Du glömde ju turkos som du klär allra bäst i! :-)

 
Ingen bild

GladaKatarina

1 juli 2009 13:15

Cineline: Du är gullig, du! :-D Turkos var nära! Skulle lyssnat på dig! :-)

Elisabeth: skall inte DU göra utmaningen? :-)

 
Ingen bild

GladaKatarina

1 juli 2009 13:39

Cineline: Det fick bli turkos istället för rött. :-)

 
Zockan, förstås!

Zockan, förstås!

1 juli 2009 14:07

Hej!
Husse hittade en ny utmaning, finns på
http://www.viivilla.se/Nytt-Nyttigt/Quiz-Hur-sommarsvensk-ar-du.aspx

MjAU!

http://zockan.blogspot.com

 
Sanna

Sanna

1 juli 2009 14:19

Ser skoj ut och lär återkomma om jag också ska göra testen!
Egypten???!!!???, vad är det för fel på Skagen då? Ha ha...

http://sancha

 
nilla

nilla

1 juli 2009 16:25

Wait a minute here...
Glada, vad är det för djur???
Är det du själv?
Vadan denna djuriska självbild?
Kan det ha något med Oedipus att göra?

(Är i slutet av boken och är f n förvirrad...)

http://nillalivet.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av GladaKatarina - 16 oktober 2011 09:03

Jag har gjort nya inlägg på min reseblogg, fyra inlägg från London! Ett besök i the Temple Church, en båttur på Themsen, en lång rundvandring med fokus på Trafalgar Square och en utflykt till Camden Town med ännu en lång promenad längs Regent's Canal...

Av GladaKatarina - 9 oktober 2011 00:00

Från och med den 1 december kommer jag inte längre att vara skriven i mitt älskade Malmö. Som tur är flyttar jag inte längre än till grannkommunen Svedala - orten som finns på riktigt, ja! Eftersom jag pendlar från Limhamn via Centralen och ända fram...

Av GladaKatarina - 17 juli 2011 20:09

Hejsan sötnosar!   Jag har saknat er med! Gör det fortfarande! Det händer lite på resebloggen just nu, hälsa på så blir jag ännu gladare!    Jag har bloggeri och sociala medier som en del av mitt jobb nu, men allt hinns inte med.    Annar...

Av GladaKatarina - 7 juli 2011 18:21

Det är nästan ett år sedan och midsommarbilderna fungerar ju fortfarande - vilken tur!    Glad skulle bloggen vara, det har varit lite si och så med det. Ibland är det bättre att vara... en smula ilsken, då händer det saker.    Denna sommar, ...

Av GladaKatarina - 30 juli 2010 16:48


  Mamma Elsa skulle fyllt 85 år idag, det är drygt 21 år sedan hon dog. Varje jämna år skulle mina föräldrar fyllt jämnt, det skilde 15 år mellan dem. (Se tidigare inlägg i juni om min pappas 100-årsdag.)   Jag skulle skrivit om henne, men h...

Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards