Direktlänk till inlägg 25 oktober 2009
...så tycks Malmö ha drabbats av Londonkomplex. Malmö har i och för sig alltid haft allvarliga storstadskomplex, något staden borde ha kommit över. Malme e Malme.
Hur som helst har en ny bussbro invigts över kanalen, ja de har delvis byggt körbanan över kanalen. Har jag tur får jag åka på den idag. Nu är ju inte Malmös innerkanal någon direlt Themsen (se gårdagens bloggnng), men iallafall.
Malmö har sedan flera decennier ett permanent pariserhjul i Folkets Park. Det är tydligen inte nog, nu har man smällt upp ett schabrak till pariserhjul på Stortorget också, det skall tydligen stå där över (h)julen. Hur blir det då med den fina isbanan, undrar jag? Och kommer vi ens att kunna röra oss på torget?
Nu är inga av dessa hjul något London Eye, om man säger så. Och det nya, tillfälliga hjulet fick elproblem igår. Läs mer här: http://sydsvenskan.se/malmo/article56111...d-pariserhjulet.html .
Låter inte ett dugg kul. Synd, annars gillar jag faktiskt pariserhjul som så. Fast det lär ta en timme att köa till London Eye och en timme att åka i det. Stämmer det verkligen? Får kolla upp det... *busy*
Från och med den 1 december kommer jag inte längre att vara skriven i mitt älskade Malmö. Som tur är flyttar jag inte längre än till grannkommunen Svedala - orten som finns på riktigt, ja! Eftersom jag pendlar från Limhamn via Centralen och ända fram...
Hejsan sötnosar! Jag har saknat er med! Gör det fortfarande! Det händer lite på resebloggen just nu, hälsa på så blir jag ännu gladare! Jag har bloggeri och sociala medier som en del av mitt jobb nu, men allt hinns inte med. Annar...
Det är nästan ett år sedan och midsommarbilderna fungerar ju fortfarande - vilken tur! Glad skulle bloggen vara, det har varit lite si och så med det. Ibland är det bättre att vara... en smula ilsken, då händer det saker. Denna sommar, ...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 | 2 | 3 | 4 | ||||||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | |||
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | |||
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | |||
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | ||||
|