Alla inlägg den 26 juni 2008

Av GladaKatarina - 26 juni 2008 23:02


Likt de flesta hatar jag att tjata och visa ilska. Men man måste. Med tiden händer det saker. Man är droppen som urholkar stenen!


Av GladaKatarina - 26 juni 2008 21:20


Inget är som hemmets lugna vrå med en engelsk deckare. Imorgon ringer klockan 4.50, suck. Har varit ArgaKatarina idag. Men det går över.


Av GladaKatarina - 26 juni 2008 20:49


Ett otrevligt kräk röker på Centralen IGEN. Ingen vakt i sikte. ARG! Skulle nitat'en med handväskan. Grrrowl. Vänta bara...


Av GladaKatarina - 26 juni 2008 20:01

Strax innan vi hann överge tåget för buss kom vi igång igen. Stoppet berodde nog på en stackare som tröttnat på detta livet... Sorgligt. :´-(

Av GladaKatarina - 26 juni 2008 19:45

Tågstopp i Svedala, begärt av polisen pga 'obehöriga på spåret'. Någon har en tuff kväll...

Av GladaKatarina - 26 juni 2008 11:52


Jag har ännu inte läst hennes bok Det ver inte mitt fel, men har alla intentioner att göra det när den kommer ut på pocket.


Hon var sommargäst på min lokalradio idag, och hon skräder inte med orden. Överviktiga konsumerar nästan 20% mer mat än normalviktiga och det sliter avsevärt på miljön.


Jag har ingen ursäkt att komma med. Jag känner mig träffad. Tack och lov går det allt bättre med att verkligen handla närodlat och inte bara säga att jag skall. Tack ock lov pendlar jag miljövänligt, flyger 1 gång vart femte år och kompenserar kanske något.


Det låter inte vackert när hon säger att hon inte har något emot överviktiga människor, det är upp till dem om de vill vara mindre attraktiva. Det svider lite, men hon talar egentligen bara om vad alla medier pråglar ut.


Man kan trösta sig till leda med att det finns de som uppskattar "generösa former", men man blir ändå ombönhörligen placerat i ett fack man inte trivs med. Det är upp till mig att hantera det, vilket jag också gör. Så ser verkligheten ut.


Läs gärna lite annat hon skrivit!


Om shopping


Om förlåtelse och behovet att avsluta en relation


Svensk massflykt från ansvar , om senaste boken.


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards