Alla inlägg den 9 juni 2008

Av GladaKatarina - 9 juni 2008 11:25


Tänk att det skall vara så svårt att sova, bara för att det är söndag, jättevarmt och en mygga i sovrummet. Sedan vaknar man två timmar för tidigt för att det är ljust, somnar om trots myggjävelen och vaknar när klockan ringer - ännu tröttare än när man lade sig. *gruff*


Lämnade Paradiset med bil, hoppade av nära Vildanden i Lund, åkte buss in till Stationen, tog buss till Botulfsplatsen, gick till Bankgatan, tog buss 130 till Kirseberg via Lilla Uppåkra, Hjärup, Åkarp, Burlöv och Arlöv. Så åkte man förr, innan Pågatåg och direktbussar. Som en lantlig mjölkbuss. 


Skaffade ett förråd, vilket jag behöver. För mycket saker, världsliga I-landsproblem. Jag gillar inte sådant. Men man kan inte slänga allt man har, bara för att de inte används. Men nu gick allt till sist någorlunda smidigt och sedan gäller det bara att flytta pryttlarna hit. Det blir säkert bra när det blir färdigt. ;-|


Tog stadsbuss in till Värnhem, bytte till buss till Centralen. Satte mig där, helt sonika, och pratade med Österlenväninnan som med stor gästfrihet gett mina saker tak över huvudet.


Österlenväninnan läser Sagan om Isfolket av Margit Sandemo. Mer minnen! Så kär jag var i Tengel av Isfolket. ;-) Margit Sandemo bor på Österlen nu, ännu en folkkär författare som tjänat bra på sitt skrivande; ett skrivande som glatt, roat och inspirerat många människor!


Nu sitter jag och bloggar på Centralen. Sedan blir det lunch och tåget till Ystad. Skulle åkt hem och lämnat lite saker, men två stadsbussturer hade tagit minst 40 minuter. Jag är inte hur bussgalen som helst. ;-|


Resor idag: Bil 40 minuter. 2 olika Regionbussar på 7 och 40 minuter. 2 olika Stadsbussar, 5 och 5 minuter.

Kommande resor idag: 2xPågatåg ā 50 minuter, 2xcykeltur ā 5 minuter, 1 Stadsbuss ā 20 minuter.


I natt kommer jag att sova gott.


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards