Alla inlägg den 20 juni 2008

Av GladaKatarina - 20 juni 2008 22:06


Dagen svalnar mot kvällen...

Drick värmen ut min hand


Mörkret sänker sig så sakteliga omkring oss, denna oändligt ljuslånga dag går mot sitt slut.


Tänk den dagen då man kan förmedla dofter på internet! Högst frivilligt för mottagaren, givetvis, dofter är en sak och lukter en annan.

 Rosperspektiv


Men om jag kunde förmedla doften från Paradiset ikväll... 8-) Tung rosdoft överallt efter livgivande störtskurar! Vresroshäcken kröns med två enorma fläderbuskar som formligen osar ut sin sommardoft. Och kaprifolen... Den slingrar fram överallt, doften kastar sig över mig! :-)


Bilden visar en ståtlig Alba Maxima Plena. Många rosor skymtar längre bak, inte minst "rosmoset" innan hagen som är en Stanwell Perpetual. Kanonfin ros!


Glad och magisk midsommar! ♥


Av GladaKatarina - 20 juni 2008 21:36


Vi gör det enkelt i år, enkelt och gott. Grundsmakerna kommer fram i all sin härlighet!


Matjessillen var ljuvlig! Mjäll, fet och fin! :-) Inte för lös, inte för fast. Perfekt avrundad i kryddningen. Bra jobbat av Eldorado!


Min dill växer så bra att jag kan börja ta jobb som dillkonsult. "Dill, som är så knepigt!" får jag höra. "Hur lyckas du?" Mwahahaha... ;-)

Av GladaKatarina - 20 juni 2008 12:52

Fick tag i gräddfil. Tusen tack!

Av GladaKatarina - 20 juni 2008 12:00

Ett otroligt lugn på alla bussar och tåg idag. Grått moln men sol än så länge. Lite blåsigt. Glada människor! Tack, alla ni som jobbar!

Av GladaKatarina - 20 juni 2008 06:33

Nä, min själ! Jag åker senare! Det går en buss 2 timmar senare. *gäääsp* Lunchen blir sen ändå.

Av GladaKatarina - 20 juni 2008 06:17

Lokala skurar i nordvästra Skåne. Dit ska jag. *gruff* Någon därute som vill byta midsommar med mig?

Av GladaKatarina - 20 juni 2008 06:15

Ta med gräddfil, skrev hon inatt. Så nu går jag upp en timme tidigare för att jaga runt på midsommar! *gruff* Det blir en berest gräddfil!

Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards