Alla inlägg den 11 juni 2008

Av GladaKatarina - 11 juni 2008 16:56


Nu blir jag sådär trött igen…


Kan vi komma överens om att det är färdigstudentat nu? En vräkig villa ett kvarter från mitt krypin hade DJ och enorm musikanläggning till 23.30 och jag skulle sova klockan 21.00 Hade jag bott granne med dom hade nog inte mina väggar stått kvar idag.


Det spelades i alla fall äkta röjarmusik som E-Type, Village People (YMCA på jordbävningsvolym), Bon Jovi samt en massa fotbollsmusik. Fast tredje gången med YMCA kändes mer än överflödig.


Efter festen var det ett gäng marodörer som körde omkring och tutade. Vad jag vill göra med dom lämpar sig inte i tryck någonstans. Öronproppar är inte ett alternativ, man vill ju gärna höra väckarklockan kl. 05.00 Vill och vill, man har ju inget val.


Eftersom jag inte kunde sova (faktiskt) fick radion och fotbollen vara ljudfilter. Grattis till fotbollssegern, kul bara kul. Man kanske skulle åka förbi Zlatans gräddtårtehus och lämna över en tackblomma? Eller inte, man lär få lägga den utanför och bli anklagad för nedskräpning. De blågula gossarna skall spela mot Spanien på lördag, sa chefen. Lycka till! Det lär dom behöva.


Enligt Metro och dejtingsajten (nya, underbara svenska ord) Mötesplatsen vill svenska singelkvinnor att drömprinsen skall köra BMW. *ZZZNAAAAARK* BMW, så tråååååkigt! Ser att Jaguar finns längre ner på listan, några kvinnor har i alla fall lite roligare smak.


Singelkvinna som jag är, säger jag: bäst av allt är ingen bil alls, behöver jag förklara varför?? Men verkligheten är en annan, och eftersom min drömprins förmodligen sitter ute på landet i Volvo, så är det helt OK. Helst något mer bensinsnålt. Helst inte bensin/dielsel/etanolfordon överhuvudtaget. Om man nu får drömma. ;-|


Enligt undersökningen är männen inte lika ytliga. Kvinnornas bil spelar ingen roll.


Ha ha. Ha ha. Ha ha.


Män har alltså inget emot om deras kvinnor har mindre fina bilar än dom. Män har inget emot om kvinnorna inte överglänser dom. Män har inget emot om kvinnor inte kan ta sig fram som dom vill. Hur tänkte dom nu? Vill männen stå som betalare till en finare bil? Vill männen att kvinnorna kör sämre? Eller kanske inte alls? Nej nej, så kan dom ju inte mena! Alla män är ju sådana genomgoda, statusbefriade varelser. Eller hur. ;-|


För övrigt finns det bara ett bilmärke värt namnet, och det är Rolls Royce. Allt annat är ett substitut.


Satt på tåget i en halvfull vagn med halvsovande människor där bara två unga damer i tjugofemårsåldern babblar på och talar illa om andras bloggande. Gör bättre själv, då. *fnys* Den pratsammaste beklagar sig över att hon måste köra bil till Blentarp och hon hittar inte dit, trots karta. Blentarp som är så vackert! Blentarp, som ligger utmed Gamla Lundavägen, en av Skånes vackraste vägar. Blentarp, vars kyrka är en av de få med rundtorn. Blentarp som ligger nära där jag växte upp. *dubbelfnys* Vet väl varenda människa var Blentarp ligger.


Det är kallt på tåget, jag är så där fruset trött så att man har svårt att få upp värmen. Helst av allt hade jag velat svepa in mig i en stor värmefilt och stänga av ljus, ljud och tid i cirka tre timmar.


Jaja, gnäll och I-landsproblem. Väl på jobbet blir man piggare och alertare av bara farten. Så länge man är igång så vet man att man lever. 



Nu blir jag sådär glad igen! 


Jag fick blommor idag! Och komplimanger av flera! Och en man brukar ringa och spela en melodi för mig, Jan Malmösjös ”Kaaaa-taaaa-rrrrrriiiiiiiiiiiiiina. Wohohooo!”


Så man skall inte beklaga sig så mycket! Speciellt inte över männen. ;-)


Mannen med blommorna (tack, rare Anders!) är lycklig med samma kvinna sedan 1970 och spådde att jag inte skulle komma undan äktenskapet så länge till. Ha! Ja, mirakler sker hela tiden! Om alla män vore som han, behövdes inga mirakler. Nej, nu skall jag vara positiv.


Men jag tjatar samma sak som vanligt: äkta kärlek, annars nej tack. Den rätte eller ingen.  



Apropå mirakler och nya busslinjer… 


Kollegorna på jobbet har redan upptäckt buss 190! Och de är intresserade. Bensinpriset är bensinpriset. Gode Gud.  Nu fattas det bara att Sverige vinner EM i fotboll och att jag blir gift. Efter det är precis vad som helst möjligt! ;-D 



Eftermiddagen…


…tillbringas hos Österlenväninnan. Hos henne är det bara mirakel och inte en gnutta cynism. :-)  Hon och hennes två kära töser vet hur livet skall levas: mycket glädje och mycket action! Fadern i huset är säkert också där, om han inte är ute och håller koll på sina andra damer och deras äggproduktion.


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards