Direktlänk till inlägg 11 november 2009

Grått är en vacker färg

Av GladaKatarina - 11 november 2009 12:59

Nära besläktad med silver är färgen grå. Men jag har köpt ny hårfärg, så det silvret skall jag gömma undan - det gör man ju med silverskatter. Nu när det är så grått ute lockar biblioteket. Idag skall jag dit och fördjupa mig i referenslitteratur om Medeltiden, historienörd som jag är.


Fick sms från Polisen! -Polisen- stod det i meddelandefönstret. Jodå, mitt nya terroristpass är färdigt. Terrorist för att jag ser ut som en sådan på bilden. Men jag blev glad! Nu är jag åter en legitimerad del av det normalgråa samhället. ;-)


Är fasligt sugen på att baka äppelkaka! Det får nog bli ett projekt till ikväll. :-)


 
 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

11 november 2009 13:51

Det beror nog alltid på nyansen. Har inte så mycket grått på mig, varken i håret eller i kläderna men någon enstaka tröja och lite i skoväg tror jag. De nya stövlarna är i någon grå nyans faktiskt. Men om man blandar olika färger med grått kan det bli riktigt fint. Men jag aktar mig för att bli en grå person, och då menar jag ju personligheten alltså. Jag vill gärna vara färgstark.

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
Stort och smått

Stort och smått

11 november 2009 16:17

Äppelkaka är himla gott!
Biblioteket låter trevligt, jag skulle vilja ta mig en tur dit också. Hitta lite nya spännande böcker.
Kanske tar med mig äldsta dottern på lördag, hon älskar att besöka biblioteket.

http://stortosmatt.blogspot.com

 
Ingen bild

Skånepågen

11 november 2009 17:01

Å äppelkaka som är så gott.

 
Ingen bild

gizzysgirl

11 november 2009 21:19

Jag vill OCKSÅ läsa om medeltiden! Men jag har lite som en bibliotek-fobi... Jag gillar oftast inte att läsa där andra människor sitter. Och att LÅNA böcker är ju det värsta som finns! Dels för att boken inte är min, utan jag måste låna den, verkligen läsa den på några veckor eller så, och så måste jag vara försiktig. Inte precis Gabbi-style. Okej, jo, jag är hur försiktig som helst när det kommer till böcker.
MEN, jag har faktiskt en bok som heter "The Robin Hood Handbook - The outlaw in history, myth and legend" - DEN är något åt det hållet jag vill läsa om. Riktigt snyggt omslag och boken är på 434 sidor. UNDERBAR! DEN borde du läsa! 8-) Jag kanske ska fortsätta läsa den... Jag slutade läsa den för typ ett år sedan. Ligger bara på sid. 29. OOJJ! Men det är liten text så don't blame me, och så är den på engelska.
Vad läser du för böcker om Medeltiden nu då? Några tips som jag kan låna *host* (köpa) ? ;-)

 
Berith

Berith

12 november 2009 08:57

Grått är vackert =))
skönt att du numera är en del av det gråa samhället igen med ditt alldeles färska pass =)))

Ha en bra dag , kram =)

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Kommandoran

Kommandoran

12 november 2009 13:10

Jag är lite ambivalen när det gäller grått hår (kan bero på att jag inte fått nåt än, *tack*), men på en del är det så vackert! Sånt där silvergrått, tjockt hår som nästan skimrar! Haha, fast vi dödliga har väl en massa gråa strån i ett hår där det går att räkna stråna:(

http://kommandoran.bloggplatsen.se

 
kastrullis

kastrullis

12 november 2009 13:32

Har ockå silver i håret... Inget jag gillar. ÄN. Däremot gillar jag äppelkaka. Men inte ringarna den lämnar kring min midja... Och medeltiden, wow! Jag kom idag ännu en gång till insikten att jag bara vill läsa och lära mig saker... Måste råna något!
KRAM

http://kastrullapan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av GladaKatarina - 16 oktober 2011 09:03

Jag har gjort nya inlägg på min reseblogg, fyra inlägg från London! Ett besök i the Temple Church, en båttur på Themsen, en lång rundvandring med fokus på Trafalgar Square och en utflykt till Camden Town med ännu en lång promenad längs Regent's Canal...

Av GladaKatarina - 9 oktober 2011 00:00

Från och med den 1 december kommer jag inte längre att vara skriven i mitt älskade Malmö. Som tur är flyttar jag inte längre än till grannkommunen Svedala - orten som finns på riktigt, ja! Eftersom jag pendlar från Limhamn via Centralen och ända fram...

Av GladaKatarina - 17 juli 2011 20:09

Hejsan sötnosar!   Jag har saknat er med! Gör det fortfarande! Det händer lite på resebloggen just nu, hälsa på så blir jag ännu gladare!    Jag har bloggeri och sociala medier som en del av mitt jobb nu, men allt hinns inte med.    Annar...

Av GladaKatarina - 7 juli 2011 18:21

Det är nästan ett år sedan och midsommarbilderna fungerar ju fortfarande - vilken tur!    Glad skulle bloggen vara, det har varit lite si och så med det. Ibland är det bättre att vara... en smula ilsken, då händer det saker.    Denna sommar, ...

Av GladaKatarina - 30 juli 2010 16:48


  Mamma Elsa skulle fyllt 85 år idag, det är drygt 21 år sedan hon dog. Varje jämna år skulle mina föräldrar fyllt jämnt, det skilde 15 år mellan dem. (Se tidigare inlägg i juni om min pappas 100-årsdag.)   Jag skulle skrivit om henne, men h...

Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards