Alla inlägg den 14 november 2009

Av GladaKatarina - 14 november 2009 15:45

Tack för era härliga lyckönskningar till tävlingsvinsten! Ni är för rara! :-)

Fortsätter helgen med en lugn och mysig lördag, en lycklig lördag. Det är märkligt, för allt skulle sett ganska annorlunda ut.

Skulle hjälpt en väninna fredag-lördag med några tavlor, foton, digital bildredigering och webbpublicering. [ERROR] Sjuka barn, inställt.

Skulle träffat annan väninna och hennes familj, eventuellt. [ERROR] De fick en lucka för ett välbehövligt IKEA-besök, inställt.

Skulle varit med ett annat gäng igår, lite spanskt fredagsmys. [ERROR] Deras häst hade tappat en sko, akut hovslagarbesök i mörk, vattensjuk hage. Inställt.

Skulle eventuellt åkt ut en runda till Paradiset idag. [ERROR] Missförstånd om planer, tågresandet är ett kaos, kanske ett kortare besök imorgon. Inställt tills vidare.

Då fick jag tid till att se... SPOOKS!!! Avsnitt 1 och 2! Tack, Väninnan i Slottsstaden!!! Två timmar igår kväll när den gudomlige Richard Armitage som Lucas North traskade omkring på min bildskärm i tajta jeans och tajt skjorta. Yessss!! 8-) Väninnan i Slottstaden hade lagt avsnitten på ett USB-minne i en kedja som jag bar runt halsen. Under hemfärden från hennes jobb till min lägenhet hade jag Lucas North mellan mina liljekullar... ;-)


  

Och idag fick jag tid att göra blogg-makeover med London/Spooks/vintertema! Toppbild med inte mindre än tre fallossymboler, inte illa! Westminster, Big Ben och Lucas North! ;-) De sköna ögonen tillhör Gabbi, ett av hennes otroliga självporträtt. Har lagt in en ny RA-video längst ner i menyn. Tror att Sanna kan tänkas gilla låten. Tror att en hel den andra gillar resten av innehållet. ;-)

Så, ja... Att vara social har sin tid. Och att sitta hemma och uggla med en flödande lust till kreativitet har sin tid.

Av GladaKatarina - 14 november 2009 11:47

Har alltid hävdat att fredagen den trettonde är en lyckodag. Och bara för att bevisa detta, vann jag en vinst igår hos Mita: Rocotopeppers!


  


Vinst: en flott hotellövernattning! Uppdrag: att skriva om livets goda.


Mitt bidrag:

Wow! OJ! Svårt att motstå... 8-) Hmmm, livets goda.

Den absolut bästa känslan, den som ger livet djup och klarare färg, är det där speciella mötet med en annan människa. Känslan av att förstå och vara förstådd. Känslan av att ha gått genom öknen och äntligen nått fram till havet. Att kunna öppna sig och veta att man blir förstådd och omtyckt för den man är. Den kombinerade känslan av trygghet och äventyr! :-)


Mita med familjs motivering (som var helt fantastiskt välformulerad):

De varma samt tydliga metaforerna ger segern till denna person då troligen sökandet efter kärlek, mänskig förståelse samt vänskap ligger högt även på vår lista.


Turdag eller inte - jag är överväldigad!!



TACK, MITA!!!! :-D

 

Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards