Alla inlägg den 18 november 2009

Av GladaKatarina - 18 november 2009 09:08

Jag har fått en award av Nell och blev jätteglad! :-D Det ingår att man skall avslöja tio saker om sig själv. Jag håller på! Och tävlingsvinsten från Mita har kommit! Jag har den angenäma uppgiften att välja ett trevligt hotell för övernattning innan våren är slut! *lyckodans*


Skall jag checka in en väska eller eller bara ha handbagage när jag åker till London? Hmm, vad behöver jag för tre nätter? Inte mycket, egentligen. Tänk vad smidigt om man slipper vänta på sin väska, inte minst när man kommit hem. Sådana tankar snurrar i min hjärna just nu. Har aldrig flugit utan att checka in bagage. Har inte flugit sedan de nya reglerna om 100 ml vätska heller. Få se: schampo, lotion, deodorant, hårmousse och tandkräm i miniförpackningar. I en förslutningsbar 1-literspåse. Jo, men det skall nog fungera. Sminket räknas väl inte in? Foundation? Har inga rinnande produkter. Mascaran?? Näää... Fast man kan säkert göra en bomb av en tub mascara, det skulle inte förvåna mig.


På Malmö Central finns det rökzoner. Det är inte många rökare som röker där. De flesta rökare är trevliga, sociala människor, men de kan inte riktigt fatta det där med att väldigt många faktiskt blir sjuka av deras ovana. På kliniken kommer det in nyrökade, glada kunder. De ställer sig vid disken och lutar sig fram. De säger HHHEEEEJ! *pust* Sedan hostar jag hela eftermiddagen. Jag hade gärna sluppit hostan, tro mig.


Halsen värkte imorse, men inte på "förkylningssättet" och inget bryter ut. Det är väl helt enkelt astmatiska besvär. Tur att London är en sådan rrrrren stad. Not. Nåja, det är åtminstone roligare när man får välja hostanledningen själv! Man får ju en massa annat kul på köpet!


Satt och kikade lite på Love Actually igår, den utspelar sig i London i juletid. Waaaahh!!! Jag skrev om förväntan igår. Det är minsann halva nöjet att ha något att se fram emot!


Denna veckan vaccinerar Malmö stad (och kanske resten av landet också) människor mellan 30-39 år. Men vaccinet kommer inte att räcka, så de får ta 30-39-åringar nästa vecka också. Det betyder att 40-49-åringar, min kategori, får vänta ytterligare.


Tja, jag slipper ju gärna helt och hållet. :-/ Har ännu inte fått något erbjudande i brevlådan heller. Vill i vilket fall som helst inte ta sprutan strax innan jag åker, ifall jag skulle bli dålig av den! Konstig kapplöpning, denna vaccinhysteri! Men tänk om jag får svininfluensan i London? Tja, de har kanske fler lungmaskiner där. Stanna i London, hmmm. Man skall se upp med vad man önskar sig. ;-)

Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards