Alla inlägg den 4 november 2009

Av GladaKatarina - 4 november 2009 19:33

Det snöade idag, från Ystad till Malmö. Det var en ursäkt såväl som någon till att köpa saffransgifflar och julmust (tomtebrus). Nu är gifflarna slut, de var goda! De var bakade på min storebrors arbetsplats. Det är dumt att ta ut julen i förskott. Men Gabbi berättade om en gran som håller på att resas i Stockholm. Jamen då är det väl jul, då då. Den blir mer än två månader lång i år, drygare än Klövervaselin.


Och idag har jag rensat ut vattenlåset på toavasken. Rena julklappen till mig själv, ju. Min vita vintermössa virvlar runt i tvättmaskinen. Imorgon åker den på! Det är alltid en signal till att vintern är här, eller hur?


Synd att inte snön lade sig. En slädtur i vinterlandskapet hade varit trevligt. Kanske i sällskap med en långbent engelsman. Man kan ju alltid fantisera...


Ja, jag minns att jag gnällde över kylan häromdagen. Jag minns det mycket väl. Det var +1 och 14 sekundmeter storm i Ystad idag, urkallt. If you can't beat them, join them. Lika bra att gilla läget. God julmust!


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards