Alla inlägg den 26 februari 2010

Av GladaKatarina - 26 februari 2010 09:43

Skåneland ljummar till sig! 3 grader hemma i morse, det kan bli uppåt 5! Idag fick mössan följa med i ryggsäcken. Det känns speciellt. Jag är duktig med att ha mössa numera, det är jätteskönt. Och jag älskar att se de vita vidderna! Men dessa vårtecken är underbart förföriska...


Det blev kjol och dubbla nylonstrumpor istället för leggings under långbyxor. En härlig känsla att känna frisk luft runt benen utan att frysa! Det var så ovant att jag nästan fick titta efter så jag inte hade gått ut barbent. ;-) Det hade blivit lite väl kallt.


Skottar har ju bara ben till kilten. Mer än bara ben, påstås det. Det är inte min stil. Men jag hittade en Monty Python-sketch igår som jag inte hade sett tidigare, iallafall inte vad jag kan komma ihåg: The man who turned into a Scotsman. *GAPSKRATT*



Kan inte låta bli och tro att J.K Rowling har sett denna sketch. Harold Potter, Skottland? Hmmm. Till och med Eric Idle utklädd till Harold Potters fru ser ut som J.K


Mmm, det är vår i luften och det är fredag. Härlig kombination! Men oj, vilka vattenpölar det blir. Det blir även underkylt regn och elände - var rädda om er därute! Grustrottoaren utanför mitt hus var en knepig kombination av bucklig isbana och översvämning. Jag fick gå ut på körbanan för att komma fram. Stövlarna läcker. Det får jag leva med, man är väl viking!


Ännu ett syskonbarn har hittat ut i bloggvärlden! Länge leve vackra Bea!


Unna er en riktig färgupplevelse: käraste Gabbi har fotograferat lime i bubbelvatten. Tro mig, det är en skönhetschock!! Klicka på bilderna, så kommer nya.


HÄRLIG FREDAG PÅ ER, ALLIHOPA!!

Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards