Alla inlägg den 10 februari 2010

Av GladaKatarina - 10 februari 2010 17:47

Strax efter klockan 8.00, när jag satt på jobbet, då kom snön till Ystad/Österlen. Den vräkte på ganska bra tills en kort paus vid 12.00 och fortsatte sedan lite halvhjärtat en stund. När jag lämnade kliniken strax efter 14.00 snöade det inte längre. Det fanns å andra sidan inga synliga vägar längre, bara bilspår och fotsteg. Jag fick leda cykeln till stationen och hade snö upp till knäna när jag kom fram. Perfekt pudersnö!


Jag skulle haft kursstart idag, digitalkamerakurs med enklare bildbehandling. Vi sköt upp det till nästa vecka av väderhumanitära skäl. Fick därför åka hem; jag erkänner att det kändes skönt. Och i Malmö? Det hade inte kommit en flinga! Jag erkänner att det kändes ännu skönare!


Det blev en runda på ICA istället. Jag gav upp och köpte nytt sköljmedel, trots att det gamla inte är slut. Men det jag har luktar obehagligt och ger mig klåda - trots att det är av varianten "Sensitive". Det GÖR en sensitive (=överkänslig) möjligen! Sniffade runt på sköljmedlen och alla luktade skumt eller överparfymerat. Det fick till sist bli en blå variant som luktade WC-anka. Att lukta nystädad toalett, kan det vara något? ;-P Snacka om attraktionskraft...


För ett par månader såldes kladdkaka i muffinsstorlek på kakavdelningen. Har inte sett dem sedan dess. Vad bra, det är ju inte nyttigt. Jävla dumma affär! Sorry, det är den tiden i månaden...


Utanför affären, i väntan på bussen, blev jag uppminglad av en äldre dam. Det var länge sedan sist, jag har saknat det. Verkar som om jag fortfarande har charmen, trots allt. Måste vara sköljmedlet. Hon var kul, hade bott i samma hus i femtio år. Vad bra, klämde jag till med artigt. Det höll hon inte med om. Hon hade hoppats att mannen skulle fått jobb någon annanstans så de hade kunnat flytta runt lite! Där ser man! Lustigt, själv har jag flyttat runt en del men velat bo på samma ställe. Livet, alltså.


Nä, om man skulle ta och prova det där sköljmedlet! Tjoho, tvättstugan! Se upp därnere! Nä, jag tänker inte dricka det. Så långt har det inte gått. ;-)

Av GladaKatarina - 10 februari 2010 12:32

Oj oj, det började snöa strax efter 8.00 och lade av vid 12.00 Det blev en hel del centimeter av det. *suck* Vancouver kunde gärna fått det, tycker jag. Men plogbilarna kör inte så långt.

Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards