Direktlänk till inlägg 17 februari 2010

Nätsynder

Av GladaKatarina - 17 februari 2010 10:26

Fick frågan om jag hade bloggtorka, vilket är förståeligt. Så är det inte. Catten skojade en gång om att jag nog hade mina nätsynder och visst är det så.


Det är hektiskt på kurserna och på kliniken är det som vanligt full rulle. Mitt i allt detta blev jag återfunnen av ett gammalt kompisgäng, jag skrev om det för en vecka sedan. Två väninnor från Österrike, en från Slovenien och en från Danmark! Tack vare Facebook, denna nätsynd. Det är en enorm glädje! Jag har inte hämtat mig än. :-D


Den ena österrikiskan fick med mig på Twitter! Där har jag sedan innan en väninna från Kentucky, hon och jag är verkligen involverade i gemensamma nätsynder. Denna vecka drog hon och jag igång en liten nätcommunity, nu är både hon och jag moderator där. Jag har gjort sådant förr men då via e-post. Det är jättekul! Lite tidskrävande, så klart... 8-) Vad annars?


Så visst... ett rikt socialt liv på sociala nätverk. Å andra sidan är kassan vääääldigt skral just nu och vädret sätter ofta effektiva käppar i hjulet för ett socialt liv av den vanliga sorten. Så det tar inte emot att sitta framför datorn, direkt, inte när det är så mycket KUL som väntar! :-D


Innan ni tror att jag försoffas helt kan jag berätta att jag emellanåt försöker mig på yoga där hemma. Ont, det gör ont. Men det blir säkert effekter så småningom. Heh.

 
 
elle

elle

17 februari 2010 16:34

aa du har helt rätt! Jane austen är otroligt bra:D och filmen är också helt fantastisk:)

kram elle

http://hallonflickan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

skånepågen

17 februari 2010 17:25

Det var skönt att höra att allt är bra.
Ja nog finns det annat att pyssla med en bara bloggen. Men när jag började med det här så läste jag att det blev som ett gift det här med bloggandet. Å så kan det bli, har jag själv märkt. Men å andra sidan hinner jag med med annat också liksom du också gör.
Härligt med de gamla bekantskaperna.

 
Anglinder, förstås!

Anglinder, förstås!

17 februari 2010 19:14

Aha! Då vet jag! Nätsynd för mig är snarare, någonting mkt mer syndigt, t ex klubb X (X står för en siffra), eller Bromölla Knyppelförening - googla på det du.....! Fast ska jag vara riktigt ärlig är jag inte på någon av dem speciellt ofta. Avtändande är ordet! Fast Ansiktsboken (måste allt vara på utrikiska??) är jag ju minst lika sällan på. Twitter vet jag inte ens vad det är. Verkar rimma på Fnitter. Finns nåt som heter tweets - alltså twetmans??

Då vet jag också varför du aldrig hör av dig, om kassan sinar; enklaste sättet är nog 4:an till E o sen 3:an motsatta hållet 2 hpl, om man inte vill ha en skön promenad på knappt 10 min, från E. Vill man ha en skön promenad på ca 15-20 min kan man skippa bussen helt!

http://zockan.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av GladaKatarina - 16 oktober 2011 09:03

Jag har gjort nya inlägg på min reseblogg, fyra inlägg från London! Ett besök i the Temple Church, en båttur på Themsen, en lång rundvandring med fokus på Trafalgar Square och en utflykt till Camden Town med ännu en lång promenad längs Regent's Canal...

Av GladaKatarina - 9 oktober 2011 00:00

Från och med den 1 december kommer jag inte längre att vara skriven i mitt älskade Malmö. Som tur är flyttar jag inte längre än till grannkommunen Svedala - orten som finns på riktigt, ja! Eftersom jag pendlar från Limhamn via Centralen och ända fram...

Av GladaKatarina - 17 juli 2011 20:09

Hejsan sötnosar!   Jag har saknat er med! Gör det fortfarande! Det händer lite på resebloggen just nu, hälsa på så blir jag ännu gladare!    Jag har bloggeri och sociala medier som en del av mitt jobb nu, men allt hinns inte med.    Annar...

Av GladaKatarina - 7 juli 2011 18:21

Det är nästan ett år sedan och midsommarbilderna fungerar ju fortfarande - vilken tur!    Glad skulle bloggen vara, det har varit lite si och så med det. Ibland är det bättre att vara... en smula ilsken, då händer det saker.    Denna sommar, ...

Av GladaKatarina - 30 juli 2010 16:48


  Mamma Elsa skulle fyllt 85 år idag, det är drygt 21 år sedan hon dog. Varje jämna år skulle mina föräldrar fyllt jämnt, det skilde 15 år mellan dem. (Se tidigare inlägg i juni om min pappas 100-årsdag.)   Jag skulle skrivit om henne, men h...

Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards