Direktlänk till inlägg 7 februari 2010

Dagens namn och gårdagens övningar och mitt i natten

Av GladaKatarina - 7 februari 2010 01:27

OK, jag kom hem på nattkröken och borde givetvis ha lagt mig. Jämten M, han-som-kan-allt, kör en omväg imorgon för att hämta upp mig så att vi kan bege oss till Paradiset och måla. Jag får dåligt samvete, men en norrlänning med stort hjärta bangar inte för en snöig omväg.


Och under kvällen befann jag mig på Tröls Jins Krog nära Nobeltorget för att höra sexiotalsmusik live. Dans blev det. Shake it, baby!


Men det hjälps inte. Kunde ändå inte låta bli att låta hjärnan simma iväg och gå loss på färgglädjen i Photoshop. Eh, oj. Nu blev det som det blev. För dagens namn är nämligen...


Richards namnsdag


Om jag brister ut i sång så kan ju ändå varken ni eller Richard Armitage höra det genom cyberrymden, trösta er med det. ;-) Kolla benen i dom jeansen, jag tror jag svimmar...


OK, jag SKA gå och lägga mig!!  


 

 
 
Anglinder, förstås!

Anglinder, förstås!

7 februari 2010 03:00

Jag som trodde "Katarina" hade namnsdag under sommaren....

Benen i jeansen, hm, så länge du inte talar om "grenen" i jeansen, så...

http://zockan.blogspot.com

 
Ingen bild

Mita

7 februari 2010 09:46

Haha, snacka om att sväva ut..söting!

 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

7 februari 2010 10:35

Låter ju festligt detta och jag tycker själv att 60-talet har en hel del att bjuda på i musikväg. Minns också att jag lyssnade på Radio Luxemburg./Jag måste allt ta itu med mer skapande ganska snart och "braka loss i en färgorgie". Snart kan det nog också bli så att jag brister ut i sång också, och då skulle anledningen vara ren och skär livsglädje.

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
Catten

Catten

7 februari 2010 11:50

Gaaaaaaaaaaaaaaaaalna kvinna! ;-)

http://catten.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

skånepågen

7 februari 2010 15:52

Nämen, helle dosingen då.
Hoppas du målar av dig :-). Klura på den du !

 
Kvasthilda

Kvasthilda

8 februari 2010 10:47

JA det var det ju. Snyggt.

http://http:/malmdamm.bloggplatsen.se

 
Jennie

Jennie

8 februari 2010 11:21

Hann inte svara om bloggen, har ju ingen dator hemma och det är inte så kul med telefonen, brukar bara kunna läsa medelanden och uppdatera min status på fejjan. Men det löste sig, hurra!!! Det var ju en bugg på sidan, en samlad attack eller vad de skrev, de berättade det på första sidan i fredags, men för mig gick det bra att komma in ändå.

Jag är väldans svag för herr A's hår när det är så där grymt kortklippt, som det där tandleendet där...

http://365dagartills30.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Fellow RA-fan

8 februari 2010 15:44

Gör du sånt här istället för att gå och lägga dig, så kan du vara uppe! Högt uppskattat konstverk!

Förresten, älskar ditt "Mot djungeln nu"-inlägg! På riktigt ROFLMAO!

 
Skogshuldran Titti

Skogshuldran Titti

8 februari 2010 17:54

...och dagens namn är Berta!
Känner ingen som heter så, men ett av biträdena på Ica berättade att hennes svärmor heter så i andranamn och hon avskyr det namnet, så därför får hon alltid en blomma på Berta-dagen.

Kram!

http://skogshuldran.bloggagratis.se

 
GladaKatarina

GladaKatarina

8 februari 2010 19:45

Heh, visst är jag galen! :-) Tack, allihopa! ♥

Fellow RA-fan: Vem är du?? Jag trodde bara vi var 2½ stycken i hela Sverige... ;-D

http://gladakatarina.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av GladaKatarina - 16 oktober 2011 09:03

Jag har gjort nya inlägg på min reseblogg, fyra inlägg från London! Ett besök i the Temple Church, en båttur på Themsen, en lång rundvandring med fokus på Trafalgar Square och en utflykt till Camden Town med ännu en lång promenad längs Regent's Canal...

Av GladaKatarina - 9 oktober 2011 00:00

Från och med den 1 december kommer jag inte längre att vara skriven i mitt älskade Malmö. Som tur är flyttar jag inte längre än till grannkommunen Svedala - orten som finns på riktigt, ja! Eftersom jag pendlar från Limhamn via Centralen och ända fram...

Av GladaKatarina - 17 juli 2011 20:09

Hejsan sötnosar!   Jag har saknat er med! Gör det fortfarande! Det händer lite på resebloggen just nu, hälsa på så blir jag ännu gladare!    Jag har bloggeri och sociala medier som en del av mitt jobb nu, men allt hinns inte med.    Annar...

Av GladaKatarina - 7 juli 2011 18:21

Det är nästan ett år sedan och midsommarbilderna fungerar ju fortfarande - vilken tur!    Glad skulle bloggen vara, det har varit lite si och så med det. Ibland är det bättre att vara... en smula ilsken, då händer det saker.    Denna sommar, ...

Av GladaKatarina - 30 juli 2010 16:48


  Mamma Elsa skulle fyllt 85 år idag, det är drygt 21 år sedan hon dog. Varje jämna år skulle mina föräldrar fyllt jämnt, det skilde 15 år mellan dem. (Se tidigare inlägg i juni om min pappas 100-årsdag.)   Jag skulle skrivit om henne, men h...

Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards