Direktlänk till inlägg 5 november 2009

Happy, Spooksy Days!!

Av GladaKatarina - 5 november 2009 12:17

Igår, klockan 21.00 CET (i England) hade BBC One premiär på Spooks säsong 8! Jag tror att denna serie om engelska MI5 har sänts på Kanal 9 och på dansk TV.



Suveränt bra spionserie! Inte minst för att alla snygga engelsmän hamnar där förr eller senare; Matthew Macfadyen, Rupert Penry-Jones och... tja, ni gissar det nog:



Richard Armitage som Lucas North!! :-D

(Pluta med läpparna, baby! Jennie, nu är han mer i din smak, va? ;-) )


Richard "Mr AdoRAble" Armitage har varit med sedan förra säsongen. Vi får väl se hur länge han får vara med; Spooks är inte ett dugg rädda för att ha ihjäl rollfigurer. Men denna säsong har det iallafall avslöjats att han skall få ha trevligt med en amerikansk blondin. Då får man se hans påmålade, ryska fängelsetatueringar igen, hmm. Det får jag försöka leva med. ;-)


Sjung nu med i signaturmelodin allihopa! "Dun-dun! Do-do-do-do-do!" 8-)


 
 
Jag

Jag

5 november 2009 12:54

...fast du sticker väl inte till England nu bara för det här?
*ler*

http://sancha.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Gabbsan

5 november 2009 16:18

Första avsnittet var faktiskt väldigt bra! Lucas och Sarah träffade varandra ett antal gånger... Och han ler så jävla underbart att jag satt fastklistrad mot dataskärmen och stirrade. Och herregud..... hans ögon.... hans mun. Denna säsongen kommer bli underbar.
SPOOKS FOR THE WORLD!!!!

 
Jennie

Jennie

5 november 2009 17:01

Ha ha ha ha ha ha, du ska bara veta vad jag lägger upp för bild på varje dator på skolan som jag loggar in på .... Lucas North Lucas North Lucas North... Ganska kul tycker jag, jag rycker till varenda gång jag lyckas pricka in samma dator som jag haft innan och möts av....jaaaaa....Lucas North!!!!

http://365dagartills30.bloggplatsen.se

 
GladaKatarina

GladaKatarina

5 november 2009 22:08

Sanna: Annars är det ingen dum idé... ;-)

Gabbi: AAAAAAAAAAAAAAAAHHH! Min tur i helgen, min tur i helgen...

Jennie: HAHAHAHAHAHA!!! De e RÄTT!!!! *applåderar*

http://gladakatarina.bloggplatsen.se

 
Skogshuldran Titti

Skogshuldran Titti

5 november 2009 23:32

Du är fortfarande trogen din Richard, ser jag. *småler i mjugg* För din skull hoppas jag han får behålla livhanken åtminstone några avsnitt till!

http://skogshuldran.bloggagratis.se

 
marsipanen

marsipanen

6 november 2009 12:06

jag är lite dålig på tv-serier men får väl göra det enkelt för mig och hålla med Huldran här innan:)
Ha nu en trevlig helg!

http://marsipan.bloggplatsen.se

 
Jennie

Jennie

6 november 2009 17:49

Jag kikade på avsnittet i går, och då följer jag inte spooks egentligen, men jag fann mig själv klistrad, det var spännande... ska kanske fortsätta titta då... och börja titta från början så jag kan få se både McFayden och Penry Jones också...

http://365dagartills30.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av GladaKatarina - 16 oktober 2011 09:03

Jag har gjort nya inlägg på min reseblogg, fyra inlägg från London! Ett besök i the Temple Church, en båttur på Themsen, en lång rundvandring med fokus på Trafalgar Square och en utflykt till Camden Town med ännu en lång promenad längs Regent's Canal...

Av GladaKatarina - 9 oktober 2011 00:00

Från och med den 1 december kommer jag inte längre att vara skriven i mitt älskade Malmö. Som tur är flyttar jag inte längre än till grannkommunen Svedala - orten som finns på riktigt, ja! Eftersom jag pendlar från Limhamn via Centralen och ända fram...

Av GladaKatarina - 17 juli 2011 20:09

Hejsan sötnosar!   Jag har saknat er med! Gör det fortfarande! Det händer lite på resebloggen just nu, hälsa på så blir jag ännu gladare!    Jag har bloggeri och sociala medier som en del av mitt jobb nu, men allt hinns inte med.    Annar...

Av GladaKatarina - 7 juli 2011 18:21

Det är nästan ett år sedan och midsommarbilderna fungerar ju fortfarande - vilken tur!    Glad skulle bloggen vara, det har varit lite si och så med det. Ibland är det bättre att vara... en smula ilsken, då händer det saker.    Denna sommar, ...

Av GladaKatarina - 30 juli 2010 16:48


  Mamma Elsa skulle fyllt 85 år idag, det är drygt 21 år sedan hon dog. Varje jämna år skulle mina föräldrar fyllt jämnt, det skilde 15 år mellan dem. (Se tidigare inlägg i juni om min pappas 100-årsdag.)   Jag skulle skrivit om henne, men h...

Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards