Alla inlägg den 9 augusti 2008

Av GladaKatarina - 9 augusti 2008 11:01


Österlenbussen 570 är full av familjer med resväskor. Ska alla resa bort? Sedan slår det mig: de ska resa hem! Det är bara att inse: man befinner sig i europeiskt turistland. Inte Medelhavsområde, inte så många och så mycket. Men ganska mycket ändå.


Synd om dem. Augusti är bästa tiden häromkring! Antingen perfekt badväder eller perfekt utflyktsväder. Idag är det utflyktsväder.


Mellan Ingelstorp och Glemmingebro är vägen smaaal. Endast en skördetröska med efterföljande buss får plats. Bilarna kastar sig i diket! Man muckar inte med en skördetröska. ;-) Jag njuter medan vi smyger förbi fältet med solrosor för självplockning.


Jag visade Österlenväninnan Lejonet Christian. Hennes tårar flödade, mina med! Men hon blev ledsen. De måste ju skiljas igen!? Jovisst... Men lejonet blev ju lyckligt i sin naturliga miljö! Fick till och med en lejonfru! Sedan ett härligt återseende med gamla vänner: lejonet mindes och de mindes! Ett lyckligt slut, även om man inte kan leva på samma ställe!


Österlenväninnans äldsta dotter skall på cirkus idag! Elefanter! Hon var full av förväntan! Tåget körde förbi fältet där de slagit upp tältet; precis vid havet med massor av vagnar! Stor hage för hästar, lamor och kameler fanns också. Elefanterna sågs inte till.


En del sminkar sig på tåget. Det gör även jag ibland. Det irriterar säkert en del. Men att fila med nagelfil är väl värre? Det där ljudet: wrr-rr-rr. *ryser av obehag* På kliniken säger många att de ogillar ljudet som uppstår vid kiropraktisk behandling: knaket! Jag älskar det ljudet, det är en tillfredsställelse! *knak* Där fick du, elaka nacke eller rygg!


Apropå cirkus så finns det djur inne på tåget också. En geting blir närgången. Den ska DÖ!! Jag ser redan stucken ut på handleden, men det är nog ett nässelutslag. Det kliar! När jag river handleden mot jackans dragkedja så river det gott, men det låter nästan som en nagelfil, så jag slutar igen.


Har jag ätit för mycket choklad? Jag åt faktiskt mycket lite under semestern, men så fort man skall vara på alerten på jobbet är man fast i chokladträsket igen! Det är kanske inget beroende trots allt, så länge man slipper stressen. Men så fort det skall vara högt tempo så skriker kroppen efter socker, fett och choklad. Kroppen gillar det dock inte efteråt, utan straffar obönhörligen.


Dessutom åt jag Tiramisú i torsdags, innan bion. Min moral och mitt uppförande är då genast i fara. Och mycket riktigt, jag kunde inte låta bli att sjunga med i varenda låt på bion! Tur att ljudet var högt. ;-)


Men hade gärna upplevt Mamma Mia som en "sing-along"-bio: alla sjunger och dansar medan de ser på filmen! Som Rocky Horror- eller Sound of Music-fantaster! Har gjort liknande saker med andra Jane Austen-fantaster, när vi sett filmatiseringar! Det är så jättekul!!! 8-)


Medan eftertexterna rullade till Mamma Mia stod jag, den Bildsköna och hennes man och gungade med. Vi höll om varandra och jag sjöng. Vi var inte de enda som gungade med. Livet kan bli så fint ibland!


Molnen tätnar i Skurup! Fina horisontmoln i och för sig, men inte längre perfekt utflyktsväder. En bonde i Skurup plöjer redan. Snabbt jobbat med den tröskningen!


I Malmö nu. I kväll bär det av till brodern norr om Hörby! Sedan en runda till Paradiset imorgon! Kräftfiske?


Jag älskar augusti! :-)


Om mig

Vädret i Malmö

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Nyskrivet, nyspanat

Sök och finn

Gladans intressehylla

Arkiverade gladerier

Bloggvänner och annat

Det var en gång

...bad things with you. ;-)

Visitsiffror

Gladan kvittrar på Twitter!

Weird translation for you!


Ovido - Quiz & Flashcards